آزادی بیان در چهارچوب قانون و قدرت رسانه دو مانع امنیتی نشان دادن رخدادهای کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آزادی بیان در چهارچوب قانون اساسی و قدرت رسانه دو مانع برای جریانی است که سعی دارد تمام مسائل جامعه را امنیتی نشان دهد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه یک جریان قوی و دارای حمایت بیرونی تلاش می‌کند هر موضوع اجتماعی در داخل کشور را براندازانه و امنیتی کند، اظهار کرد: اعتراضات مردمی و ابراز نگرانی کردن در موضوعاتی مانند آب، گرانی، حقوق بازنشستگان و .... در کشورهای آزاد جهان پذیرفته شده است در این تجمعات صدای مردم به گوش مسئولان رسانده می‌شود، در حالی که رقبای سیاسی و گروهک‌های مورد حمایت دولت‌های مستبد که انگیزه‌شان متوقف کردن ایران است، وقایع را نوعی نمایش می‌دهند که تشویش اذهان عمومی را ایجاد کند.

وی افزود: کسانی که از پیشرفت مردمسالاری در ایران رضایت ندارند و رقیب سیاسی ملت ایران هستند، دنبال تضعیف کشورند. از سوی دیگر عده‌ای هم رشد اسلام گرایی را مخالف حرکت‌های خود می‌دانند. همه اینها در یک جبهه اتفاق نظر دارند و تقاطع فعالیت‌های آنها در بزرگ نشان دادن مسائلی که افکار عمومی را دستخوش تلاطم می‌کند بروز و ظهور کرده است.

بیشتر بخوانید:

نباید اجازه دهیم عده‌ای همه مسائل کشور را امنیتی کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای مقابله با جریانی که سعی دارد موضوعات کشور را امنیتی کند باید دو رویکرد را پیش روی خود داشته باشیم، یکی اینکه بپذیریم مردم آزادند و باید صدایشان به گوش مسئولان رسانده شود و اساس قانون اساسی حق بیان دیدگاه است و از طرفی هوشیار باشیم که تجمعات مردمی برای بیان دغدغه‌ها موجب سوءاستفاده دشمنان نشود و نتیجه آن تضعیف نظام و تخریب دستاوردهای کشور نباشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم موانع و مشکلاتی در معیشت دارند که از دولت می‌خواهند اینها را اصلاح کند و هنر دولت هم این است که در کوتاه‌ترین زمان و بهترین شیوه پاسخ نیازهای ملت را بدهد.

مقتدایی با اشاره به اینکه مدیریت بحران خلأی است که در زمینه‌های گوناگون دچارش هستیم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با هوشیاری و اهتمام ویژه به این مسئله داشته باشند و ضمن اینکه در بیان مطالبات طرف مردم هستند، مراقب باشند سخنانشان منتج به ثمر دادن دشمنی‌ها در داخل کشور نشود و از این طریق جلوی نفوذ بیگانگان به هر واقعه‌ای در کشور را بگیرند و این اصلی‌ترین هنر دست اندرکاران و مدیران رسانه‌ها و اهالی قلم است.

کد خبر: 1144595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =