استقبال گسترده مردم از اجرای کنسرت / پس از شجریان نوبت سی‌صد شد

فروش بلیت کنسرت- نمایش «سی صد» برای پنج روز اجرا به پایان رسید و دور دوم فروش بلیت این اثر آغاز شد، همزمان قطعه موسیقی «بیا نزدیک‌تر» به آهنگساری و خوانندگی سهراب پورناظری که قرار است در این کنسرت-نمایش اجرا شود، منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، اجرای کنسرت - نمایش سی‌صد کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی رضا بهرام و با حضور جمعی از بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر قرار بود از ۲۶ تیرماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شود که این اجرا به دلایلی نامشخص لغو شد.

در ادامه قرار شد اجرای کنسرت - نمایش سی‌صد از ۲۷ خرداد ساعت ۲۱ آغاز شود که بنا بر اعلام سایت فروش بلیت این کنسرت - نمایش، اجرای روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد به سوم و چهارم تیرماه موکول شد. این در حالی است که کنسرت -نمایش سی‌صد روزهای ۳۱ خرداد، یکم و دوم تیرماه بدون تغییر برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان براساس بلیت رزرو شده می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند.

دست‌اندرکاران پروژه سی‌صد درباره دلایل تعویق برگزاری کنسرت در روزهای اعلام شده، اشاره‌ای نکردند اما توییت وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و توضیحات مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد درباره تعطیلی این مجموعه فرهنگی به دلیل برنامه‌های ریاست جمهوری و حضوری هیئتی از ونزوئلا شاهدی بر این امر است.

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲۱ خرداد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «تعطیلات کاخ موزه سعدآباد و اوج آن در این هفته به دلیل مراسم رسمی تشریفات روسای جمهور میهمان است. به نظرات کارشناسان حفاظت احترام می‌گذاریم ولی به این میزان سخت‌گیری اعتقاد نداریم. از همه گردشگران داخلی و خارجی عذرخواهی می‌کنیم.»

مراسم استقبال از رهبران، روسای جمهور و نخست وزیرانی که به ایران سفر می‌کنند و جلسات هیئت‌های عالی رتبه همراه آنان در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود. گویا برنامه‌های رئیس جمهور ونزوئلا و هیئت همراه که همزمان با اواخر خرداد صورت گرفت طولانی‌تر از زمان اعلام شده بود و موجب تاخیر و به تعویق افتادن کنسرت-نمایش سی‌صد شد که عوامل این پروژه از یک ماه گذشته در حال تمرین و آماده‌سازی بودند.

آغاز دور دوم فروش بلیت «سی‌صد»

با اتمام فروش بلیت کنسرت- نمایش سی‌صد برای روزهای ۳۱ خرداد، یکم، دوم، سوم و چهارم تیرماه، فعالیت سامانه فروش بلیت این کنسرت-نمایش برای روزهای یکشنبه و دوشنبه (پنجم و ششم تیرماه) آغاز شد. بلیت این کنسرت- نمایش از ۷۰ تا ۶۹۵ هزار تومان است.

حضور علی نصیریان و رضا کیانیان در «سی‌صد»

استاد علی نصیریان بازیگر برجسته‌ سینما، تئاتر و تلویزیون به جمع بازیگران مپینگِ کنسرت-نمایش سی‌صد پیوست. پیش از این نیز رضا کیانیان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در این بخش حضور یافته بود.

در بخش نمایشی این اثر بازیگرانی همچون طناز طباطبایی، جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی حضور دارند.

انتشار «بیا نزدیک‌تر»

قطعه موسیقی بیا نزدیک‌تر به آهنگسازی و خوانندگی سهراب پورناظری، شعری از شیوا فضل‌علی، تنظیم آرش سلامیه، کارگردانی مسعود علی‌محمدی و تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان منتشر شد. بیا نزدیک‌تر یکی از قطعاتی است که قرار است در کنسرت-نمایش سی‌صد برای نخستین بار اجرا شود.

محمدرضا حسین‌زاده مجری طرح و رضا اسدپور صدابردار این اثر هستند. همچنین سیامند محمدی میکس و مسترینگ قطعه موسیقی بیا نزدیک‌تر را برعهده داشته است.

ارسلان کامکار، نیما زاهدی، پدرام فریوسفی، علی جعفری پویان، تینا جامه‌گرمی، برهان همتی، علیرضا چهره‌قانی (نوازندگان ویلن)، دانیال جورابچی، علیرضا دریایی و صبا صفوی (ویلن آلتو) و نگار نوراد، کیمیا جمشید و یاسمن کوزه‌گر (ویلنسل) از نوازندگان این قطعه موسیقی هستند.

سهراب پورناظری پیش از این نیز سابقه‌ خواندن در کنسرت‌های گروه شمس به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری را داشته است.

تهمورس پورناظری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی نیز پیش از این در آستانه فصل تازه فعالیت‌های خود همراه با رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ قطعه موسیقی عاشقانه لیلا را با شعری از حسین منزوی منتشر کرد.

تینا جامه‌گرمی و تهمورس پورناظری تنظیم، مسعود علی محمدی کارگردان، محمدحسین توتونچیان تهیه‌کننده و محمدرضا حسین‌زاده مجری طرح، آرش سلامیه تدوین سازهای الکترونیک، سیامند محمدی میکس و مستر، رضا اسدپور و سپهر رامین صدابرداران عوامل اجرایی این قطعه موسیقی هستند.

تهمورس پورناظری (سه‌تار)، ژسولی نونز (گیتار)، ارسلان کامکار، نیما زاهدی، بردیا کیارس، پدرام فریوسفی، علی جعفری پویان، تینا جامه‌گرمی، برهان همتی علیرضا چهره‌قانی (ویولن)، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی، علیرضا دریایی، صبا صفوی (ویولن آلتو)، نگار نوراد، کیمیا جمشید، یاسمن کوزه‌گر (ویولنسل) از نوازندگان قطعه موسیقی لیلا هستند.

با توجه به حضور رضا بهرام به عنوان خواننده موسیقی پاپ، مخاطبان شاهد اجرایی متفاوت از این خواننده در کنسرت - نمایش ‌سی‌صد خواهند بود؛ تهمورس پورناظری در نشست خبری این اثر درباره همکاری با رضا بهرام بیان کرده بود: ما از هنرمندی دعوت کردیم که سابقه اجرایی اش در موسیقی پاپ است، به عنوان مخاطب خیلی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

پورناظری افزود: در این سال‌ها معمولا خوانندگان موسیقی اصیل به سمت موسیقی پاپ گرایش پیدا کردند و این بار خواننده پاپ در کنار ما قرار می‌گیرد، بنا به سابقه‌ای که هست کارها پیچیدگی‌های خود را دارد، فراز و فرودهایی غیرمعمول را از ردیف دستگاهی خواهیم داشت. خیلی از جوان‌هایی که برای شنیده و دیده شدن توانایی موسیقی اصیل را دارند اما به سمت موسیقی پاپ می‌روند، این یک آموزه و امتحانی است که اگر به نتیجه مطلوب برسد، امیدواریم هم برسد، نویدی است که آنان هم می‌توانند در حوزه موسیقی اصیل و نواحی ایران دیده و شنیده شوند.

کنسرت - نمایش سی‌صد به تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان بر اساس نوشته‌ای‌ از ری بردبری طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد. ایجاد کنش در بطن ذهن مخاطب در حفظ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکز یکپارچگی سرزمین و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل از مهمترین اهداف این پروژه است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1144960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =