هواشناسی ایران / نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور غبارآلود می شود

با انتقال توده گرد و خاک به نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان این مناطق طی دو روز آینده غبارآلود خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

همچنین طی دو روز آینده در ارتفاعات استان‌های کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / پیش بینی وزش باد و ورود گردوخاک به کشور

جمعه جو پایدار و آسمان صاف در اکثر مناطق حاکم است، شنبه و یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رشد ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش با شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در برخی مناطق غرب، جنوب غربی، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

همچنین توده گرد و خاک برروی کشور سوریه و شمال عراق شکل گرفته و با انتقال آن به نوار غربی و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان این مناطق طی دو روز آینده غبارآلود خواهد بود.

طی سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز، روز پنجشنبه دریای خزر و خلیج فارس مواج است.

کد خبر: 1145108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =