آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه کیک بدون روغن و فر

کیک بدون روغن و شیر یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها است که طرز تهیه آن را هم در قابلمه و هم در فر به شما یاد خواهیم داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کیک بدون روغن یکی از روش‌های تهیه یک کیک ساده با پف زیاد برای صبحانه و عصرانه است که شما می‌توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. گاهی وقت‌ها شاید برای شما پیش بیاید که روغن در دسترس ندارید یا از خوردن روغن منع هستید ولی می‌توانید به سادگی یک کیک خوشمزه برای عصرانه تهیه کنید و به دلخواه با کمی پودر قند و میوه دلخواه تزیین و سرو کنید. 

بیشتر بخوانید:

آموزش شیرینی پزی/ طرز تهیه فالوده خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک بدون روغن

آرد ۱ پیمانه معادل ۱۵۰ گرم
تخم‌مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه معادل ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ۱/۳ قاشق چای‌خوری
زعفران به مقدار لاز

طرز تهیه کیک بدون روغن

مرحله اول

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس مواد را که می‌توانید همه به پیمانه یا لیوان دسته‌دار فرانسوی اندازه‌گیری کنید یا با کمک ترازو وزن کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. برای تهیه بدون فر باید قابلمه را کمی چرب کنید و ۱۵ دقیقه روی شعله پخش کن بگذارید تا حسابی داغ شود.

مرحله دوم

تخم‌مرغ، وانیل، شکر و زعفران را داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مواد یکدست و کرمی شکل شود. در ادامه خامه را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید. می‌توانید از همزن دستی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک در یک جهت هم بزنید تا خوب مخلوط شود. یک قالب را به دلخواه کمی چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب یا قابلمه مورد نظر بریزید.

مرحله چهارم

قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هواگیری شود. سپس در فر از قبل گرم‌شده به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا خوب بپزد و پف کند. برای پخت در قابلمه نیز باید روی در قابلمه دم‌کنی قرار دهید و بگذارید تا کیک ۱ ساعت بپزد و پف کند. کیک را از قالب خارج و به دلخواه تزیین و سرو کنید. برای درست کردن شیرینی‌های خانگی، دسر فوری با بیسکویت پتی‌بور را بخوانید.

نکات کلیدی در تهیه کیک بدون روغن

برای فرهای برقی و توستر دما را باید روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
می‌توانید برای تست پخت کیک از یک خلال دندان استفاده و از مرکز کیک را چک کنید.
به دلخواه می‌توانید حدود ۸۰ گرم روغن به مایه کیک اضافه کنید.

کد خبر: 1145151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =