آخرین اخبار از زلزله‌ شدید بندر لنگه / ۵ فوتی و ۸۴ مصدوم / دمای ۴۴ درجه منطقه زلزله‌زده  + عکس و فیلم

بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مرز خلیج فارس و هرمزگان - حوالی بندر خمیر(هرمزگان) را لرزاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مرز خلیج فارس و هرمزگان  - حوالی بندر خمیر(هرمزگان) را لرزاند.

این زمین‌ لرزه در ساعت ۲ بامداد رخ داد و دو پس لرزه بزرگ ۴.۶ و ۴.۷ ریشتری داشت.

بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته برای زلزله زدگان

 دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین وضعیت زلزله در استان هرمزگان، بیان داشت: از دقایق اولیه تیم‌های امدادی این جمعیت حضور داشته و موضوع جست‌وجوی مصدومان و عملیات نجات اکنون به پایان رسیده، ضمن اینکه دو فروند بالگرد در منطقه مستقر است و ۲۷ تیم امدادی نیز در منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اقلام امدادی رسیده به منطقه زلزله‌زده، خاطرنشان کرد: قریب به ۶۰۰ دستگاه چادر گروهی، ۴۰۰ تخته موکت و ۵ هزار تخته پتو در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته، ضمن اینکه بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته تا یکی دو ساعته آینده به منطقه می‌رسد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به گرمای ۴۴ درجه منطقه زلزله‌زده افزود: چادرها نصب شده و در تلاش هستند تا آب و برق منطقه را برقرار کنند تا کولرهایی برای زلزله‌زدگان نصب شود.

سلیمانی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر اقلام وجود ندارد، ابراز کرد: هزار بسته مواد غذایی در مسیر منطقه زلزله‌زده قرار دارد؛ ضمن اینکه ۹ تیم واکنش سریع از شیراز به منطقه اعزام شده و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و درواقع همه هلال‌احمرهای کشور برای خدمت‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوروزیان؛ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص آخرین اطلاعات پیرامون زلزله گفت: فوتی‌ها تا این لحظه ۵ نفر بوده و ۴۸ نفر هم مصدوم شده‌اند. از بین مصدومان ۳۷ نفر ترخیص شده و درمان سرپایی داشتند و ۱۱ نفر بستری شده‌اند.

او افزود: تاکنون میزان تخریب مشخص نشده و استانداری مسئول اعلام میزان تخریب است. از دقایق اولیه رئیس دانشگاه و رئیس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی به منطقه اعزام شدند و شش دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین‌ها در محل حادثه حضور دارند و پس از روشن شدن هوا هلی‌کوپتر اورژانس به محل اعزام شد. مسئولیت هلی‌کوپتر اورژانس ارزیابی منطقه و انتقال بیماران به بیمارستان‌ مرکزی شهید محمدی بندرعباس بود.

نوروزیان توضیح داد: یک متخصص ارتوپدی هم برای کمک به پزشکان بندر خمیر به این شهر اعزام شده است. ۱۱۰ کارتن سرم، دارو، ماسک و دستکش، دستگاه ونتیلاتور و کپسول اکسیژن به محل ارسال شده است. همچنان بیمارستان‌ها و کادر درمان آماده باش هستند و در صورت نیاز امکان اعزام تعداد بیشتری از نیروهای امدادی وجود دارد.

او ادامه داد: بیشتر مصدومان از بندر خمیر هستند و مصدومانی از بندر عباس و بندر لنگه، میناب و یک نفر از قشم هم داشتیم که تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به شرایط جوی منطقه یک دستگاه چادر امدادی ویژه "راب هال" به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه ارسال شد.

اعزام نماینده سازمان اورژانس کشور به محل حادثه

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در تشریح جزئیات حادثه گفت: زمین لرزه بین خمیر و بندر لنگه رخ داد و تاکنون ۱۳ پس لرزه ثبت شده است.

او افزود: تا این لحظه ۵ فوتی، ۴۸ مصدوم داشتیم. احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد زیرا ساختار خانه‌ها بسیار بهم ریخته است.

خالدی توضیح داد: هلیکوپتر بندر عباس و شیراز هم درحال آماده‌باش هستند. تیم‌های درمانی از بوشهر و شیراز هم اعزام شده‌اند. نماینده سازمان اورژانس کشور هم به محل اعزام شده است و در حال بررسی وضعیت هستیم. هنوز نمی‌دانیم که با چه حجم از مصدوم و فوتی مواجه هستیم.

تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان تعطیل هستند

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: این زلزله‌ها متاسفانه موجب شد شماری از هم‌وطنان جان خود را از دست دهند و شماری نیز مصدوم شدند و خساراتی نیز به منازل مسکونی مردم وارد شده است.

استاندار هرمزگان گفت: تا صبح امروز عملیات نجات و جستجوی افراد مانده در زیر آوار ادامه داشت و اکنون این عملیات با توجه به اینکه دیگر فردی زیر آوار نیست پایان یافت.

وی تصریح کرد: ادوات و تجهیزات لازم برای آواربرداری به منطقه اعزام شده و به سرعت کار آواربرداری از این مناطق آغاز خواهد شد.

مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار هرمزگان در منطقه زلزله‌زده حضور دارند.

تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با اعلام استانداری امروز شنبه ۱۱ تیر تعطیل اعلام شد. در اطلاعیه ستاد بحران استانداری عنوان شده که امتحانات و آزمونهای کنکور برگزار خواهد شد اما ادارات تعطیل هستند.

استاندار هرمزگان همچنین از برپایی کمپ‌های اسکان موقت در بندرعباس و مناطق متاثر از زلزله خبرداد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به تعداد زلزله‌ها از دیشب اقدامات لازم برای برپایی کمپ‌های اضطراری در بندرعباس و سایر مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

وی افزود: این کمپها با کمک هلال احمر دایر می‌شود و مکان آنها به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار هرمزگان از مردم درخواست کرد ضمن حفظ آرامش خود، از تردد در مسیر مناطق زلزله زده پرهیز کنند و فعلا به این مناطق سفر نکنند.

سپاه استان نیز آمادگی خود برای کمک رسانی به مردم را اعلام کرد، گروه‌های جهادی استان نیز از آمادگی اعزام خبردادند و اعلام کردند برای کمک به هم وطنان عازم غرب هرمزگان می‌شوند.

مردم در حال حاضر در بیرون از منازل خود هستند و از ترس وقوع زلزله‌های دیگر از رفتن به منازل پرهیز می‌کنند.

از ساعت ۲ بامداد امروز که زلزله بزرگ ۶.۱ ریشتری استان هرمزگان را لرزانده، تا ساعت ۶ صبح مجموعاً ۲۰ زمین‌لرزه بزرگ و کوچک در این استان رخ داده است.

سه عدد از این زمین‌لرزه‌ها بالای ۶ ریشتر بوده‌اند(دو زلزله ۶.۱ ریشتری و یک زمین‌لرزه ۶.۳ ریشتری) و مابقی لرزه‌ها نیز بالای ۳ و ۴ ریشتر بوده‌اند.

تخریب بخشی از مناره مسجد تاریخی جامع بندر لافت

تخریب بخشی از مناره مسجد تاریخی جامع بندر لافت و بادگیرهای این شهر و تخریب بخشی از دیوار مدرسه چاهوشرقی در پی ریزش سنگ از کوه و ریزش دیوارها در برخی از مناطق روستایی غرب جزیره قشم بخشی از گزارشات اولیه اثرات زمین لرزه‌های بزرگ ساعات اخیر است.

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفت‌وگو با تسنیم از آمادگی کامل نیروهای امدادی و اعزام به مناطق زلزله خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آماده باش کامل بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: بیمارستان‌های استان کاملا در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریتهای پزشکی به منطقه سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شدند.

فرشیدی گفت: تمامی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان آماده خدمات رسانی به مردم زلزله زده هستند و جلسه اضطراری مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر لنگه را لرزاند / ۲ فوتی و ۲۰ مصدوم و ثبت چندین پس لرزه بزرگ + عکس
زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر لنگه را لرزاند / ۲ فوتی و ۲۰ مصدوم و ثبت چندین پس لرزه بزرگ + عکس

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر لنگه را لرزاند / ۲ فوتی و ۲۰ مصدوم و ثبت چندین پس لرزه بزرگ + عکس

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر لنگه را لرزاند / ۲ فوتی و ۲۰ مصدوم و ثبت چندین پس لرزه بزرگ + عکس

زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بندر لنگه را لرزاند / ۲ فوتی و ۲۰ مصدوم و ثبت چندین پس لرزه بزرگ + عکس

انتهای پیام /


کد خبر: 1146206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =