اشتباهات رایج کاربران هنگام استفاده از واتساپ

این روزها یکی از پرکاربردترین برنامه ها برای ما واتساپ است اما هنگام استفاده از این برنامه ممکن است مرتکب اشتباهاتی شوید که گاهی اوقات خطرناک است.

به گزارش گروه فناوری ایسکانیوز، واتس اپ که یکی از پرکاربردترین پلتفرم های چت این روزهای ما ایرانی هاست؛ مزایا و چالش های خاص خودش را دارد. یکی از مشکلات مربوط به این پیام رسان این است که چیزی تحت عنوان "اجازه گرفتن" قبل از ارسال پیام وجود ندارد؛ یعنی تقریبا هر کسی در لیست مخاطبین تان می تواند شما را در واتس اپ پیدا کند که بعضی مواقع اوضاع را پیچیده و حتی خطرناک خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

نحوه پنهان کردن دائمی چت‌ها در واتساپ

به همه اجازه دسترسی به حساب واتساپ تان را می دهید

مرتبا لیست مخاطبینِ خود را پاک سازی و شماره تلفن افرادی که دیگر با آن ها در تماس نیستید را حذف کنید. اگر فکر می کنید ممکن است زمانی به شماره تماس آن ها نیاز داشته باشید، حداقل مخاطبین اضافی را در واتس اپ بلاک کنید.

عکس پروفایل تان اطلاعات اضافی در اختیار مخاطبان قرار می دهد

داشتن یک عکس پروفایل ساده کافیست. عکس پروفایل نباید اطلاعات اضافی درباره شما و اعضای خانواده تان بدهد. از گذاشتن عکس ‌های گروهی، عکس‌ جلوی آپارتمان یا عکس‌ هایی که شماره پلاک خودروی تان را نشان می ‌دهند، خودداری کنید. سه گزینه برای حفظ حریم خصوصی در واتس اپ وجود دارد که مسلما اولی نباید انتخاب شود Everyone :(همه مخاطبان)، My Contacts (مخاطبین من) و Nobody (هیچ کس).

پین "تأیید دو مرحله ای" را اضافه نمی کنید

این کار باعث می شود که هنگام تعویض سیم کارت دچار مشکل نشوید. از طرفی احتمال سرقت OTP برای راه اندازی واتس اپتان روی یک گوشی دیگر هم به صفر می رسد. به قسمتِ تنظیمات بروید و Two-Step Vertification یا "تایید دو مرحله ای" را برای پیشگیری از دسترسی اشخاص دیگر به حساب تان اضافه کنید.

با تاچ آیدی یا فیس آیدی واتس اپ را قفل نمی کنید

واتس اپ به کاربرانش این امکان را می دهد که با تاچ آیدی و فیس آیدی برای آیفون؛ و قفل اثر انگشت برای اندروید؛ یک لایه امنیتی اضافی به حساب کاربری اش اضافه کنند. علاوه بر این می ‌توانید تصمیم بگیرید که آیا واتس‌اپ به ‌محض بستن برنامه یا بعد از یک مدت مشخص قفل شود یا خیر.

استوریهای تان را به صورت عمومی و با همه به اشتراک می گذارید

استوری یا همان استتوس ها خصوصی هستند و بهتر است با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک گذاشته شوند؛ نه با راننده آژانس و رئیس تان. حواس تان به تنظیمات حریم خصوصی باشد و استتوس ها را از دید افراد غیر ضروری خارج کنید.

اجازه می دهید همه شما را به گروه های مختلف اضافه کنند

گزینه ای برای محدود کردن افرادی که می توانند شما را به پیام های گروهی اضافه کنند، وجود دارد. تنظیمات حریم خصوصی برای این مورد عبارتست از Everyone :همه، My Contacts مخاطبین من و My Contacts except مخاطبین من به جز. همیشه بهتر است که به هیچ فرد ناشناسی اجازه ندهید شما را به هر چت گروهی اضافه کند.

اجازه می دهید که تمام فایل های رسانه ای واتس اپ وارد گالری گوشی تان شود

یادتان باشد که وقتی تمام عکس‌ های واتس ‌اپ در گالری ذخیره می‌ شوند، حافظه داخلی گوشی شما را پر می ‌کنند؛ بنابراین اگر بخواهید مثلا عکس ‌های "صبح بخیر" دیگران در گالری تان ذخیره نشوند، گزینه مربوطه را در منوی تنظیمات غیرفعال کنید.

از چت‌ ها در Google Drive یا iCloud بک آپ خودکار گرفته می شود

نسخه بک آپ یا پشتیبان چت واتس اپ ذخیره شده در iCloud یا Google Drive رمزگذاری نشده است؛ بنابراین اگر برخی از چت‌های تان مهم هستند و باید ذخیره شوند، بهتر است از آن‌ ها خروجی گرفته و به ‌طور امن در جای دیگری ذخیره شان کنید.

اخبار تایید نشده در مورد موضوعات حساس در واتس ‌اپ به اشتراک می گذارید

پلیس این اختیار را دارد که چت های واتس اپ شما را بررسی کند تا بفهمد آیا نقشی در به اشتراک گذاری اخبار جعلی برای تحریک اذهان عمومی داشته اید یا خیر؛ پس اگر می‌ خواهید دچار مشکل نشوید، این گونه اطلاعات را منتشر نکنید.

حساب واتساپ تان را با نام شخص دیگری باز می کنید

برخی از افراد دوست ندارند به هر دلیلی حساب کاربری شان به نام خودشان باشد و گاهی به اشتباه آن را به نام شخص دیگری ثبت می کنند؛ اما این کار نوعی جعل هویت و جرم است.

تصاویر بی کیفیت دانلود می کنید

گاهی تصاویر دانلود یا ارسال شده در واتساپ روی کامپیوتر بی کیفیت به نظر می رسند. علت این بی کیفیتی به احتمال زیاد اینست که واتس اپتان روی حالت Auto خودکار یا Data Saver صرفه جویی داده تنظیم شده است. باید گزینه Best Quality را فعال کنید تا این مشکل برطرف شود.

پیام های غیر ضروری را پاک نمی کنید

هر پیامی مربوط به یک زمان است و معمولا دلیل برای نگهداری آن وجود ندارد. از ویژگی پیام Auto-clean یا پاک سازی خودکار برای تمیز کردن خودکار چت های واتس اپ بعد از یک هفته استفاده کنید.

پیام های تکراری یا هرزنامه را ریپورت نمی کنید

امکان این که سایر کاربران واتس اپ که شماره تلفن تان را دارند با شما ارتباط برقرار کنند، وجود دارد. در صورت مواجهه با هرزنامه یا پیام های تکراری، فرستنده را بلاک یا ریپورت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1146228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =