امکان خرید ارز از  صرافی‌ها با کارت ملی فراهم شد

سلطانی‌زاده گفت: با اقدام بانک مرکزی در جهت توافقی شدن نرخ خرید و فروش ارز صادرکنندگان در شبکه صرافی‌ها، امکان خرید ارز توسط هموطنان از طریق صرافی ها برای تامین ارز مورد نیازشان با کارت ملی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کامران سلطانی‌زاده دبیر کل کانون صرافان کشور با اشاره به مصوبه‌های اخیر بانک مرکزی در خصوص کنترل و مدیریت بازار ارز اظهار داشت: با اقدام بانک مرکزی در جهت توافقی شدن نرخ خرید و فروش ارز صادرکنندگان در شبکه صرافی‌ها، امکان خرید ارز توسط هم وطنان از طریق صرافی ها برای تامین ارز مورد نیازشان با کارت ملی فراهم شد.

بیشتر بخوانید

چند نکته مهم درباره اجرای طرح حذف ارز ۴۲۰۰تومانی

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که بسیاری از هموطنان دغدغه‌ای برای خرید از ارز بازار غیررسمی نداشتند و برای تامین ارز خود به شبکه صرافی‌های مجاز و مورد تایید بانک مرکزی مراجعه کردند. بنابراین در حال حاضر با توجه به افزایش قابل توجه ارز در شبکه صرافی‌ها، هم وطنان می‌توانند به راحتی برای خرید ارز به صرافی‌های مجاز در سراسر کشور مراجعه کنند. زیرا در هفته‌های اخیر، به دلیل برنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، شاهد پیشی گرفتن عرضه در برابر تقاضا در بازار ارز هستیم.

سلطانی‌زاده تاکید کرد: وقتی عرضه و تقاضا را به صورت شفاف در شبکه صرافی‌های سراسر کشور داشته باشیم، به نوعی قطع ارتباط دلالان و متقاضیان توسط بانک مرکزی کلید زده شده و در این مدت، شاهد این بودیم که بسیاری هم‌وطنانی که در گذشته ناچار بودند برای تهیه ارز مورد نیاز خود به بازار غیررسمی و دلالان مراجعه کنند، با رویکرد مناسب و اثرگذار بانک مرکزی، این مسیر تغییر کرده و هم‌وطنان در این شرایط می‌توانند برای خرید ارز به صرافی‌های رسمی مراجعه و نیازهای ارزی را تامین کنند.

دبیر کل کانون صرافان کشور افزود: انشاالله شاهد باشیم که در آینده بسیار نزدیک ارزهای متفرقه هم توسط هم وطنان در شبکه صرافی‌های رسمی خرید و فروش شود و نیاز ارزی این گروه نیز به خوبی تامین شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از نهادهای نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی در برخورد با مدیریت کانال‌های تلگرامی، سایت‌های غیررسمی، گردانندگان سایت‌های نرخ‌دهی و سفته بازان در بازار افزود: این رویه مناسب همسو با اقدامات و برنامه‌ریزی بانک مرکزی، اثرگذاری مثبتی در تعدیل نرخ ارز داشته است.

دبیر کل کانون صرافان کشور تاکید کرد: به هر حال هم زمان با مصوبات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز، نیاز است تا نظارت‌ها و تلاش‌های نهادهای نظارتی و اطلاعاتی تداوم داشته باشد تا شاهد حذف فضای دلالی و سفته‌بازی و در نهایت ایجاد یک بستر شفاف در سمت عرضه و تقاضا در بازار ارز باشیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1146324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =