رویترز: همه مبتلایان به آبله میمون در انگلیس همجنس‌بازند

بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده، علائم بیماران آبله میمون در انگلیس با علائم مشاهده شده در سایر نقاط جهان متفاوت است. به گفته محققان، همه بیماران، مردانی هستند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز به نقل از رویترز، محققان 54 بیمار را که به کلینیک های سلامت جنسی در لندن مراجعه کرده و مبتلا به آبله میمون بودند را مورد بررسی قرار دادند. یافته ها حاکی از آن است که بیماران این گروه نسبت به موارد شیوع آبله میمونی که قبلا مورد مطالعه قرار گرفته بودند، ضایعات پوستی بیشتر و خستگی و تب کمتری داشتند.

محققان می‌گویند شیوع بالای ضایعات پوستی دستگاه تناسلی در بیماران و میزان بالای عفونت‌های مقاربتی، همزمان به این معنی است که کلینیک‌های سلامت جنسی احتمالاً در آینده موارد بیشتری از آبله میمون را مشاهده خواهند کرد.

نیکولو جیرومتی، از بنیاد NHS بیمارستان چلسی گفت: در حال حاضر، انگلیس و چندین کشور دیگر شاهد افزایش سریع موارد آبله میمون در میان افرادی هستند که به کلینیک‌های سلامت جنسی مراجعه می‌کنند. این افراد هیچ ارتباط آشکاری با کشورهایی که این بیماری در آنها کشف شد، ندارند.

محققان داده هایی را از بیماران مبتلا به آبله میمون در چهار مرکز سلامت جنسی در لندن جمع آوری کردند. آنها داده هایی را درخصوص سابقه سفر، سابقه جنسی و علائم بالینی بیمار ثبت کردند.

همه به جز دو نفر از بیماران در گروه، از تماس با یک مورد شناخته شده مطلع نبودند و هیچ یک از آنها سفر به جنوب صحرای آفریقا را گزارش نکردند، با این حال بسیاری از آنها اخیراً از سایر کشورهای اروپایی دیدن کرده بودند. به گفته محققان، همه بیماران، مردانی هستند که با مردان دیگر رابطه جنسی داشتند و میانگین سنی آنها 41 سال بود. تقریبا 90 درصد از بیمارانی که به سؤالات مربوط به فعالیت جنسی پاسخ دادند، حداقل یک شریک جنسی جدید در طول سه هفته قبل از بروز علائم گزارش کردند.

به گفته محققان، بیش از نیمی از بیماران در 12 هفته قبل از تشخیص آبله میمون، بیش از پنج شریک جنسی داشتند. بیماران همگی علامت دار بودند و ضایعات پوستی داشتند.

منبع|: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1146510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =