رجبی: جای وریا بودم به تیم دیگری نمی‌رفتم

پیشکسوت استقلال گفت: در کل رفتن وریا به این شکل خوب نبود. او دوست داشت در کنار مردم باشد. این حواشی و مسائلی که به خصوص در فضای مجازی به وجود آمده به نفع هیچ کس نیست.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، رضا رجبی، در مورد خداحافظی وریا غفوری از استقلال اظهار داشت: ما قدر سرمایه‌هایمان را نمی‌دانیم. از رفتن او ناراحت هستم. باید فوتبال را یک فرصت بدانیم. سال ۶۲ پرسپولیس را در دربی بردیم و ۱۴۰ هزار تماشاگر آمده بودند. از همان تماشاگران بچه‌ها به جبهه رفتند و شهید شدند. خود من دیدم که برای چند نفر این اتفاق افتاد. آنها رشادتشان را به این شکل نشان می‌دادند و ما هم برای پویایی جامعه و اینکه نشان بدهیم اینطور نیست عراق آمده و همه مسائل ما را تحت تاثیر قرارداده، سهم خودمان را انجام می‌دادیم تا مردم نشاط داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:

انتظاری: بازگشت تمیروف اشتباه است

جای وریا بودم به تیم دیگری نمی‌رفتم و با همین پیراهن خداحافظی می‌کردم

وی افزود: در کل رفتن وریا به این شکل خوب نبود. او دوست داشت در کنار مردم باشد. این حواشی و مسائلی که به خصوص در فضای مجازی به وجود آمده به نفع هیچ کس نیست. باید با تدبیر باشیم تا دیگران از آب گل آلود ماهی نگیرند. بهتربود با او صحبت می‌کردند. من موافق این شرایط نبودم و فکر می‌کنم بیشترین لطمه را استقلال می‌خورد. خودم هم اگر به این صورت کنار گذاشته می‌شدم و می‌رفتم، ناراحت می‌شدم. با این حال برایش در هرکجا هست آرزوی موفقیت می‌کنم.

پیشکسوت استقلال با اشاره به نحوه جدایی وریا از آبی‌ها گفت: نوع رفتن او با دلِ چرکین و رنجش خوب نبود. الان با این شرایط و پس از آن قهرمانی، ممکن است فشار روی استقلال بیشتر شود. خیلی‌های دیگر کاپیتان استقلال بودند اما به این شکل ناگهانی نرفتند. در هرصورت امیدوارم هرچه خیر است برایش اتفاق بیفتد. شاید صلاح کار اینطور بوده و تقدیری است که خدا برایش خواسته. امیدوارم فوتبالش را در کشور خودمان ادامه بدهد اما اگر من جای او بودم همین جا با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی می‌کردم. پیراهنم را عوض نمی‌کردم و دیگر با هیچ تیمی قرارداد نمی‌بستم. به نظرم به این شکل ماندگارتر می‌شد. البته که تصمیم گیرنده خودش است و خودش بهتر می‌داند چه کاری انجام بدهد.

استقلال قهرمان شد چون زود بسته شد و کارش را شروع کرد

رجبی در خصوص شرایط آماده سازی پیش فصل استقلال عنوان کرد: برای انجام کاریبه اصفهان رفته بودم و در تمرین ذوب آهن هم حاضر شدم. آن‌ها در حال بدنسازی و همچنین پیش بردن برنامه‌های تاکتیکی بودند. این یعنی تیم و تشکیلات. در فوتبال مدرن شما باید حتما ۶ هفته را برای برنامه‌های آماده سازی پیش فصل در نظر بگیرید اما تمرینات استقلال هنوز شروع نشده است. درحالیکه بازی‌ها حدود یک ماه دیگر شروع می‌شوند. آیا این شرایط خوب است؟ مربی هم که آمده شناختی از تیم و فوتبال ما ندارد. شرایط استقلال اصلا خوب نیست.

وی با اشاره به فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال تصریح کرد: زمانی که کاوه جوان‌تربود او را نگرفتند حالا که سنش بالا رفته می‌خواهند او را بیاورند. چنان می‌گویند کاوه رضایی، انگار قرار است چه اتفاقی بیفتد. یا می‌گویند می‌خواهیم محمد محبی را بیاوریم اما الان چند وقت است بازی نکرده؟ نباید با اسامی بازی کنند. با چه کسی تمدید کردند؟ دانشگر که رفت، غلامی هم می‌گویند رفتنی است. یکی از دلایلی که باعث قهرمانی شد، این بود که استقلال خیلی خوب و زود کارش را شروع کرد. نامداری کمک کرد و با هماهنگی فرهاد تیم را بستند. نفراتی را هم که می‌خواستند اضافه کردند. بستن تیم و شروع تمرینات مهمترین بخش پیش فصل است.

تیم ریشه دار برزیل با ساپینتو سقوط کرد

مدافع اسبق استقلال گفت: مدیریت شرایط خوبی برای تیم فراهم نکرده است. قرارداد مجیدی سه ساله بود. خودش و مدیرعامل هم می‌دانستند که آخر فصل قرار است برود. چرا با اینکه می‌دانستند برنامه ریزی نکردند و کاری انجام ندادند؟ مگر می‌شود فردی با سه سال قرارداد به این راحتی برود؟ باید فکری می‌کردند که این راه ادامه پیدا کند.

رجبی در خصوص حضور ساپینتو روی نیمکت اسقلال اظهار داشت: در مورد او حرف زیاد دارم. او بالا و پایین زیاد داشته، تیم ریشه‌دار واسکودوگاما در برزیل را سقوط داد. سال گذشته هم تیمش در پرتغال سقوط کرد. چنین فردی تا بخواهد کارش را شروع کند و با شرایط آشنا شود، زمان زیادی از دست می‌دهد. حفظ قهرمانی از قهرمان شدن خیلی سخت تر است. امسال پرسپولیس شاکله‌اش را حفظ کرد و نقاط ضعف را هم پوشش داد اما متاسفانه شرایط استقلال خوب نیست. به همین خاطر مشکلات زیادی در آینده به وجود می‌آید. مربی که می‌گوید در سطح دنیا کار کرده، چطور زمان تمرینات هوازی و بازی‌های دوستانه پیش فصل را در نظر نمی‌گیرد؟

شرایط پیش فصل استقلال فقط برای ایجنت‌ها خوب است

وی افزود: اگر هم بخواهد با فشار کار را جلو ببرد که در طول فصل باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود. دو هفته اول پیش فصل برای تمرینات هوازی خیلی مهم است. آن هم برای تیمی که مربی‌اش عوض شده و باید با بازیکنان آشنا شود. این شرایط باور کردنی نیست. شرایطی به وجود آمده که فقط ایجنت‌ها بیایند قیمت بازیکنان را بالا ببرند و درصدشان را بگیرند. این قیمت‌های ۲۰ میلیارد و ۳۰ میلیارد با کجای جامعه ما همخوانی دارد؟ درکل مدیریت باشگاه از زمان رفتن فرهاد تا انتخاب و آمدن سرمربی جدید عملکرد خوبی نداشت.

پیشکسوت استقلال گفت: باید فضا را آماده می‌کردند و امیر قلعه‌نویی را می‌آوردند. او می‌توانست با این جو ملتهب کار را جمع و جور کند. نباید نگران فضای مجازی باشیم و از آن بترسیم. قطعا در استادیوم هم تشویق می‌شد. افرادی که به استادیوم می‌آیند اینستاگرامی نیستند. من هم طرفدار قلعه‌نویی نیستم اما معتقدم در این فضا و با این حواشی، او می‌توانست شرایط خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: بااینحال من به عنوان یک هوادرا استقلال وظیفه دارم حتی اگر یک چوب سرمربی تیم باشد تا جاییکه قابل دفاع است، حمایت کنم. انتقادات فنی هم فقط به خاطر رشد تیم است، نه مسائل دیگر. سال گذشته راه‌هایی که منتقدانه گفتم و انجام دادند مانند نزدیک شدن یامگا به باکس حریف یا بازی با سه دفاع، جواب داد. نباید راه انتقاد را بست. با تضاد است که می‌توان به سمت کمال رفت و رشد کرد. همه تعریف و تمجید کنند که فایده ندارد. یک دروغ بزرگ است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1146925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =