نگران تکرار فاجعه متروپل هستیم /  10 هزار واحد مسکونی در رشت پروانه ساخت ندارند

ماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در رشت داریم که این ساختمان ها هیچ گونه پروانه ساختمانی ندارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در رشت داریم که این ساختمان ها هیچ گونه پروانه ساختمانی ندارند، اظهار کرد: متاسفانه در ساخت و ساز این ساختمان ها هیچ گونه اصول فنی و مهندسی رعایت نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین این ساختمان و ساخت و سازها همگی در ارتفاعات و در طبقات مختلف ساخته شده اند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد این زمین ها نسقی است، بیان کرد: از این رو شهرداری نمی تواند به این زمین ها نسقی پروانه ساخت دهد.

این نماینده مجلس اظهارکرد:به اعتقاد بنده دولت می تواند در این بخش لایحه ای را به مجلس ارائه دهد تا شهرداری بتواند به زمین های نسقی و قولنامه ای پروانه ساخت لازم را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: البته پروانه ساخت نشانه مالکیت زمین نیست، اما براساس آن، اصول فنی و مهندسی در ساختمان سازی و ساخت و سازها مدنظر قرار می گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در رشت در مرز خطر قرار دارند و ما نگران فجایع دیگری در کشور همچون متروپل هستیم که باید بیشتر در این زمینه دقت کرد.

منبع: خبرگزاری بازار

کد خبر: 1147147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =