تجمع کارورزان علوم پزشکی شهید بهشتی در ۵ بیمارستان تهران/ مطالبه اینترن‌ها چه بود؟

جمعی از کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات، تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف آنان صبح امروز در محوطه و برخی از بخش‌های بیمارستان‌های این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در اعتراض به عدم پرداخت معوقات، تصویب نشدن آیین‌نامه شرح وظایف آنان صبح امروز در محوطه و برخی از بخش‌های بیمارستان‌های این دانشگاه تجمع کردند.

پارسا قابوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات این تجمع اظهار کرد: دانشجویان مقطع کارورزی دانشگاه شهید بهشتی ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل عدم پاسخگویی مناسب مسئولان دانشگاه شهید بهشتی و مطالبات صنفی در بیمارستان‌های این دانشگاه تجمع کردند. گفتنی است این تجمع کاملا مسالمت آمیز بود و در راستای مطالبات صنفی دانشجویان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات متعدد نماینده کارورزان و شورای صنفی با هیئت رئیسه و مسئولان معاونت آموزشی دانشگاه و مسئولان معاونت آموزشی دانشکده پزشکی، دانشجویان نسبت به این تجمع اقدام کردند.  این تجمع صبح امروز در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، شهدای تجریش،  لقمان حکیم، مفید، شهید مدرس و ... صورت گرفت. اینترن‌ها تنها اقدامات اورژانسی مورد نیاز بیماران را انجام داده و تنها اقدامات الکتیو بیماران متوقف شده بود. 

تجمع کارورزان علوم پزشکی شهید بهشتی در ۵ بیمارستان تهران/ مطالبه اینترن‌ها چه بود؟

نماینده مقطع کارورزی شورای صنفی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کارورزان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و به صورت مسالمت آمیز در محوطه بیمارستان‌های فوق تجمع کردند. در برخی از بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امام حسین(ع) و شهدای تجریش، مسئولان وقت با حضور در میان کارورزان، دغدغه‌های آنان را شنیده و قول‌های مساعدی برای پیگیری موارد مطرح شده دادند.

تجمع کارورزان علوم پزشکی شهید بهشتی در ۵ بیمارستان تهران/ مطالبه اینترن‌ها چه بود؟

وی  با بیان اینکه مطالبات کارورزان پزشکی به صورت جمعی است و تنها به یک بیمارستان خاص محدود نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کارورزان می‌خواهند حق‌الزحمه کارورزان پزشکی به اندازه حداقل تعیین شده وزارت کار برای کارگران افزایش یابد. همچنین می‌خواهند آیین‌نامه شرح وظایف کارورزان پزشکی نیز تصویب شود، این آیین‌نامه در سال ۱۴۰۰ توسط شورای صنفی دانشکده پزشکی به دبیرخانه آموزش پزشکی وزارت بهداشت ارسال شده اما با گذشت یک سال از این موضوع، اقدامی برای بررسی و تصویب این آیین‌نامه صورت نگرفته است.

تجمع کارورزان علوم پزشکی شهید بهشتی در ۵ بیمارستان تهران/ مطالبه اینترن‌ها چه بود؟

قابوسی بیان کرد: تصویب آیین‌نامه رفع تداخلات وظایف پرستاران و کارورزان پزشکی از دیگر مطالبات اینترن‌ها است، بخش عمده‌ای از وظایف پرستاران و بهیاران و حتی خدمات بیمارستان توسط اینترن‌ها انجام می‌شود و طبیعتا در این صورت، کارورزان به عنوان پزشکان آینده کشور زمان و انرژی کافی برای تمرین مهارت‌های پزشکی، قضاوت بالینی و آموزش طبابت ندارند.

تجمع کارورزان علوم پزشکی شهید بهشتی در ۵ بیمارستان تهران/ مطالبه اینترن‌ها چه بود؟

وی افزود: کارورزان می‌خواهند که برخورد جدی با برخی اساتید و دستیارانی صورت گیرد که در این به برخی از دانشجویان توهین کرده‌اند، این موضوع مطالبه جدی کارورزان برخی از بخش‌های بیمارستان‌هایی مانند طالقانی، شهدای تجریش و لقمان حکیم است. دانشجویان درخواست دارند برخی از مسئولان معاونت آموزشی دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات کارورزان و ایجاد وقفه در در پیگیری‌های نمایندگان آنان و انجام ندادن مسئولیت‌هاییشان، برکنار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1147829

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =