حل مسائل کلان کشور، نیازمند ارتباطِ بیشتر صنعت و دانشگاه است/ تبلیغات سو، اعتماد صنایع به دانشگاه را کمرنگ می‌کند

دبیر کمیته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره عدم برقرار ارتباطات مناسب  بین صنعت و دانشگاه گفت: این نگرش به‌دلیل تبلیغات منفی از سوی سازمان‌های متعدد بروز کرده به‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز سازمان‌های مربوطه آنطور که باید دانشگاه را مورد توجه و حمایت قرار نمی‌دهند. در حالی که می‌توان از رفع تکلیف در اقدامات دوری کرد.

شیما علایی، استادیار و دبیر کمیته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و استاد راهنما طرح تعاونی پرورش قارچ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره نتایج اقدامات برای توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون اهداف برای تعامل بیش از پیش بین صنعت و دانشگاه به میزان اندک محقق شده است. البته هنوز این تعاملات با انتظارات فاصله داشته و محقق نشده است. صنعت آنطور که باید به دانشگاه و پژوهش‌های دانشجویی اعتماد ندارد. از دیگر نارسایی‌ها برای ارتقای تعامل بین دانشگاه و صنعت می‌توان به برگزاری رویداد عصر امید اشاره کرد. برای مثال در  این رویداد محصولات مورد ارائه و نتیجه‌گیری به سرعت جمع بندی شد. در حالی که بر روی مسائل می‌توان بیش از پیش وقت صرف کرد و از رفع تکلیف در  اقدامات دوری کرد.

وی افزود: برای توسعه تعامل بین دانشگاه و صنعت باید با اقداماتی بلند مدت به نمایش محصولات، دستاوردها و طرح‌ها پرداخت. برای مثال اینکه در برخی از نمایشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و ... روند نمایش محصولات و اقدامات به مخاطب از اهمیت برخوردار است. در رویداد عصر امید واحد کرمانشاه در ۱۰ غرفه جدا از هم با فاصله طولانی قرار داشتند. هرچند اگر این غرفه‌ها در کنار هم قرار داشت بیش از پیش در ارائه عملکرد دانشجویان موثر بود.

کدامیک از دانشجویان با صنعت ارتباط برقرار کردند؟

علایی درباره وضعیت تعامل دانشجویان برای ایجاد ارتباط با صنعت ادامه داد: دانشجویانی که از قبل به  صنعت علاقه داشتند توانسته از طریق اجرای طرح پویش، رویداد عصر امید و دیگر اقدامات تشویقی  با صنعت ارتباط برقرار کنند، شاید ما نتوانستیم آنطور که باید صنعت را به دانشجو معرفی کنیم. هرچند هیات علمی‌ هم در صورت عدم تمایل اقدامی برای ارتباط با صنعت برقرار نکردند. به عبارت دیگر افرادی با صنعت تعامل دارند که از قبل با آن تعامل داشتند شاید ارتباطات با صنعت برقرار شد، اما بسیاری از  اعضای هیات علمی‌  و دیگر دانشجویان را نتوانستیم پای کار بیاوریم.

 تبلیغات سو از سوی سازمان‌ها بی‌اعتمادی به دانشگاه را در پی داشته است

استادیار، دبیر کمیته کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره نارسایی‌ها در عدم برقراری و توسعه ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه ادامه داد: این مقوله به‌دلیل تبلیغات منفی از سوی سازمان‌های متعدد است و همیشه بر این امر باور داریم که به رغم تلاش‌های انجام شده از سوی دانشگاه سازمان‌های مربوطه آنطور که باید دانشگاه را مورد توجه و حمایت قرار نمی‌دهند. بسیاری از نارسایی‌ها به‌دلیل بی‌اعتمادی در جامعه بروز کرده و همین امر در اذهان مردم تاثیرگذار است.

علایی گفت: دانشگاه به‌رغم تلاش‌های فراوان در قالب انتشار بروشور، پوستر و دیگر اقدامات شاهد افزایش تمایل‌ها نسبت به فعالیت‌ها نیست. شاید برای توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه باید مرحله به مرحله وارد عمل شد و با برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و ... با خروجی‌های مناسب به مرور بتوان به نتیجه رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =