درخواست بن سلمان برای دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که ولیعهد سعودی خواستار دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در بغداد شده است و این نشست بطور علنی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت وگو با شبکه رووداو گفت که تاکنون پنج دور مذاکرات میان ایران و عربستان در سطح امنیتی برگزار شده است و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از ما درخواست کرده که دیدار وزیران خارجه عربستان و ایران در بغداد برگزار شود.

وی تاکید کرد: اکنون مشغول هستیم و موعد دیدار علنی وزیران خارجه ایران و عربستان در بغداد را مشخص خواهیم کرد.

فوادحسین گفت: نشست هایی که تاکنون محرمانه و در سطح امنیتی بود از این به بعد با وساطت عراق علنی خواهد شد و وزیران خارجه دو کشور در بغداد دیدار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مورد پنچ دور گفت و گوهای انجام شده بین  ایران و عربستان در عراق و ادامه این گفت‌وگوها در آینده گفت: در هفته گذشته پیامی از وزیر امور خارجه عراق دریافت کردیم که طرف سعودی این آمادگی را دارد که گفت وگوها بین ایران و عربستان از فاز امنیتی وارد فاز سیاسی و علنی شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای این که گفت وگوها بین تهران و ریاض وارد فاز سیاسی شود گفت: امیدواریم این گفت وگو ها در نهایت منجر به بازگشت روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان به "حالت عادی" شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1148520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =