خسارات ناشی از سیل توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود

وزیر اقتصاد با اشاره به حادثه سیل اخیر، گفت: در صورت ایجاد مشکل ناشی از سیل، مردم می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: اگر خودرو مردم در حوادث ناشی از سیل درچار مشکل شود مردم به راحتی  به شرکت های بیمه مراجعه کنند و در زمان کوتاهی خسارات بگیرند.تخریب سرپناه مردم از مسائل بسیار دردناک و نیازمند چاره جویی فوری است. پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجه‌های لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده می‌شد اما وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیأت دولت ارائه کرد تا برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله از ظرفیت صنعت بیمه که در بسیاری از کشورها به عنوان شیوه ای کارآمد استفاده می‌شود و در احکام قانونی هم درج شده، بهره ببریم.

خاندوزی گفت: صندوق بیمه همگانی ساختمان در کشور از سال گذشته فعال شده اما به جهت اینکه بودجه‌های لازم در اختیار نگرفته بود، تاکنون آنگونه که باید فعال نبوده است.هیأت دولت امروز مصوب کرد دو و نیم هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکت‌های بیمه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارات ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.اگر خودروی مردم نیز در حوادث ناشی از سیل دچار مشکل شود، مردم به‌ راحتی می‌توانند به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و در کوتاه ترین زمان خسارت بگیرند.

وزیر اقتصاد درباره تصمیم دولت درباره اصلاح فرایندهای ورود و ایجاد کالاهای رسوبی در بنادر کشور گفت: بخش اعظم کالاهای رسوبی در گمرکات هنوز وجود دارد و  فرایند گمرکی آزادسازی آن‌ها آغاز نشده و کالا رسوب کرده است، برای اصلاح این فرایند در کمیسیون اقتصادی دولت نشست جامعی برگزار شد. ما پیشنهادی دادیم که این میزان رسوب یا شکل‌گیری رسوب کالا کاهش یابد و این مسأله را نداشته باشیم و برای این موضوع باید آیین‌نامه‌ای تصویب کنیم که اقدامات آن انجام خواهد گرفت. چارچوب این پیشنهاد مورد تایید رییس جمهور قرار گرفت امیدوارم با نهایی شدن شیوه نامه شاهد کاهش شدید میزان ایجاد و شکل گیری اولیه این مساله باشیم.

خاندوزی درباره ابلاغ بسته ۱۰ گانه بورس  گفت: پیام مهم این بسته در اواخر سال گذشته از سوی معاون اول ابلاغ شد این نکته بود که از بخش های مختلف دولت درگیر بورس کشور عزم بر این است که با مراعات دستورالعمل ها بتوانیم بیشترین اطمینان خاطر را برای فعالان بازار سرمایه فراهم کنیم.رییس جمهور تاکید دارد که  همه دستگاه‌ها به مصوبات پیشین پایبندی داشته و از بازار سرمایه حمایت کنند.

وزیر اقتصاد درباره برگزاری نشستی برای تعیین افزایش حقوق  بازنشستگان  گفت: این جلسه برگزار شده است و سرپرست وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی در این باره سخن خواهند گفت.​

کد خبر: 1149699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =