قصور پیمانکار ارتباطات مشهد، کرمان و خراسان جنوبی را قطع کرد

وزیر ارتباطات گفت: روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات یکسری از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود و حدود ۴ ساعت ارتباطات چند استان اعم از مشهد خراسان جنوبی و کرمان دچار اختلال شده بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد، روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات یکسری از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود و حدود ۴ ساعت ارتباطات چند استان اعم از مشهد خراسان جنوبی و کرمان دچار اختلال شده بود که با مقصرین احتمالی برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین شرکت مخابراتی ایران در خیابان کارگر دچار آتش‌سوزی شده بود که آن نیز منجر به قطع ارتباطات شد. ما جلسه‌ای را در این خصوص برای بررسی این دو حادثه داشتیم که علت آن عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورها بود. اصول پدافند غیرعامل نیز رعایت نشده بود؛ ما مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه را مامور کردیم که تمامی مراکز مخابراتی بررسی کند. شرکت مخابرات نیز حتماً باید ضرر و زیان مشترکین را جبران کند؛ سازمان تنظیم مقررات پیگیر این جبران خسارت هستند.

زارع‌پور گفت:  سامانه ثبت‌نام برای واگذاری بسته‌های رایگان اینترنت به سه دهک پایین جامعه، اجرایی شد و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت‌نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برایشان فعال شده است.این یک بسته ۴۰ گیگ تا پایان سال است و برای سال بعد این بسته برای کل سال ۵۰ گیگ خواهد بود.

کد خبر: 1149700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =