بیات: تأمین اجتماعی زودتر نسبت به صدور احکام جدید بازنشستگان اقدام کند

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مسئولان حساسیت شرایط کنونی را درک کنند و هرچه زودتر با صدور احکام جدید بازنشستگان، بخشی از اعتماد از دست رفته را برگردانند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی اصغر بیات در واکنش به تأخیر در صدور احکام بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه علیرغم آنکه ۵ ماه از سال گذشته و شاهد نارضایتی‌های زیادی به عملکرد مسئولان هستیم، گویا اراده‌ای جدی برای پایان دادن به این نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

میزان افزایش حقوق بازنشستگان باید بیشتر بررسی شود

وی تصریح کرد: مصوبه دولت مبتنی بر عدم شناخت و اشراف کامل به سازوکارها و محاسبات بیمه‌ای تأمین اجتماعی و مهمتر از آن بی توجهی به تصمیمات شورای عالی کار، هیأت امنا و هیأت مدیره سازمان بود و انتظار نمی‌رفت رویه قانونی چندین ساله و جایگاه شورای عالی کار و سایر ارکان سازمان تأمین اجتماعی با مشورت غلط و پیشنهادات غیرکارشناسی برخی خدشه دار شود و با گذشت چندین ماه همچنان بلاتکلیف بماند. ما در زمان مناسب نیات و مقاصد افرادی را که مسبب وضعیت امروز هستند به جامعه شریف بازنشستگان معرفی خواهیم کرد و هیچ تعارفی هم با کسی نداریم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس مجلس درخصوص ابطال مصوبه دولت اعلام شده و مهلت قانونی آن هم سپری شده است. بنابراین با وجود دستور چندین باره رئیس جمهور، چرا با روح و روان بازنشستگان بازی می‌کنید؟

وی با انتقاد از برخی موضع گیری های مطرح شده در روزهای اخیر و دادن آدرس غلط به بازنشستگان گفت: کلی گویی، بخشی نگری و ابهام در بیان واقعیت‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه هزینه‌ها را افزایش خواهد داد. بازنشستگان ما آگاه و مطلع هستند و به خوبی مسائل را رصد می‌کنند و می‌دانند حق مسلم آنها قابل مصالحه و معامله نیست. آنها سهام داران اصلی و واقعی سازمانی هستند که برای خشت خشت آن خون دل خوردند و زحمت کشیدند.

وی همچنین گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور از اولین روزهایی که مصوبه دولت نگرانی‌ها را دامن زد با تمام توان اقناع و آگاه سازی نمایندگان مجلس، کمیسیون‌های مجلس و مسؤلان و مدیران وزارت تعاون و سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد و خوشبختانه هیأت تطبیق و ریاست مجلس شورای اسلامی بر حق ما صحه گذاشتند. اگر چه در طول این مدت پیشنهادات و سناریوهای مختلفی با هدف عقب نشینی کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی از خواسته قانونی خود مطرح شد، اما همانگونه که قبلاً و بارها نیز به صراحت اعلام کرده ایم، به هیچ عنوان حاضر به عدول از مطالبه قانونی بازنشستگان سایر سطوح نبوده و نخواهیم بود.

بیات همچنین ضمن اعلام تأسف از عدم طرح موضوع تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح در جلسه هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی گفت: از روزی که هیأت دولت اختیار این امر را به وزرای عضو هیأت امنا واگذار کرد، انتظار داشتیم هر چه سریع‌تر جلسه فوق العاده ای تشکیل می‌شد و موضوع با بحث و تبادل نظر و رأی گیری مطرح می‌شد. البته ما در جلسه با سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، نظر تأکیدی و مصرانه خود را مبنی بر اعمال افزایش ۳۸ درصد بعلاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان اعلام کرده ایم.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور اشاره‌ای هم به فضاسازی‌های مطرح شده در فضای مجازی داشت و گفت: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور بزرگترین تشکل بازنشستگی است و به طور منظم مجامع قانونی خود را تشکیل می‌دهد. درج آگهی برگزاری مجمع عمومی در روزنامه رسمی ۲۴ تیرماه گذشته انجام شده و انشاالله در هفته جاری این مجمع را برگزار خواهیم کرد. بنابراین هیچ ارتباطی میان برگزاری مجمع عمومی و صدور احکام جدید بازنشستگان وجود ندارد و این گونه حاشیه سازی ها خللی در انجام وظایف قانونی ما وارد نخواهد کرد.

بیات متذکر شد: قانونمندی و تمکین به قانون راهگشای رفع مسائل و مشکلات است و انشاالله این روزهای سخت را هم پشت سر خواهیم گذاشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1150648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =