ناهنجاری‌های عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۶ به ۱۲ درصد رسیده‌ است/ ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سخنان آمرانه پرهیز کند

معان فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، اخیرا از میزان ۱۶درصد ناهنجاری میانگین کشوری به ۱۲درصد رسیده‌ایم و ان شالله با ظرفیت‌های موجود و اقدامات عالمانه همین مقدار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند روز پیش سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نگاهی غیرواقعی و احتمالا ناشی از عدم آشنایی کافی با ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی عجیب مدعی شده بود که دانشگاه آزاد از دستگاه‌هایی است که‌ [در مسئله عفاف و حجاب] استنکاف دارد. دانشگاه آزاد بدون زیرساخت، افراد را از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک برد و در آنجا فرهنگ اشتباه را رواج داد و ابتذال را نهادینه کرد.

فرزاد جهانبین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در یک ویدیو که در صفحه مجازی خود منتشر کرده‌است، ضمن پاسخ به ادعای هاشمی گلپایگانی، اقدامات و برنامه‌های این دانشگاه را در حوزه عفاف و حجاب تشریح کرد. وی اظهار کرد: اولا از دوستان‌مان در ستاد امر به معروف و نهی منکر درخواست می‌کنم که متناسب با اقتضائات دانشگاه، با دانشگاه سخن بگویند و از سخن آمرانه و رفتار از بالا به پایین پرهیز کنند. دوما؛ ما با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع عفاف حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی کارگروه مرکزی عفاف و حجاب را تشکیل و آن را به واحدهای مختلف دانشگاه در سراسر کشور نیز گسترش داده‌ایم و با توجه به اهمیت موضوع و غیرت دینی برنامه‌های مختلفی را در این رابطه به صورت پیوسته اجرا می‌کنیم.

جهانبین افزود: اخیرا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نگاهی جدید به مسئله عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرده‌است که مطابق با آن معتقدیم اساتید محترم درگیر این موضوع شوند و با هدف افزایش کیفیت یادگیری درکلاس از تبیین تا برخورد اقدام کنند.و هچنین کارکنان محترم.

او عنوان کرد: همچنین یک طرح پنج مرحله‌ای از تبیین و مشارکت دانشگاهیان تا احیانا برخورد با فسق‌های متجاهر و گروه‌های سازماندهی شده در حال اجراست. آخرین وضعیت عفاف و حجاب در واحدهای سراسر کشور به صورت تمام‌شمار و ماهانه رصد می‌شود. براساس بررسی‌های انجام شده، اخیرا از میزان ۱۶درصد ناهنجاری میانگین کشوری به ۱۲درصد رسیده‌ایم و ان شالله با ظرفیت‌های موجود و اقدامات عالمانه همین مقدار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد: نکته مهم دیگر آن است که ما باید از برخورد و اظهار نظر صفر و یکی درمورد افراد و نهادها پرهیز کنیم؛ زیرا هر مجموعه نقاط ضعف‌ و قوتی دارد که باید برادرانه نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم. نباید خیلی به دنبال کارهای صوری باشیم و به هم کمک کنیم تا وضعیت آموزش عالی کشورمان روز به روز بهتر شود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1150822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =