دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید پاسخگوی مشکلات استان خود باشند

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید پاسخگوی مشکلات منطقه، شهر و استان خود باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیستمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به ریاست علی سروری مجد، نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه، مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در واحد بیرجند برگزار شد.

 سروری مجد در این جلسه با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به آغوش میهن اسلامی به بیان اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی در ماه‌های اخیر پرداخت و گفت: رویداد عصر امید در چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی و در آغاز گام دوم دانشگاه، فرصتی ارزشمند برای ارائه دستاوردهای تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ایجاد کرد و در حقیقت هویت ویژه‌ای به زحمات و تلاش‌های چهل ساله دانشگاه بخشید.

وی اظهار کرد: هم افزایی برای شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات واحدهای دانشگاهی و تقویت توان علمی و پژوهشی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از برکات رویداد عصر امید بود، با برگزاری این رخداد بزرگ ملی مشخص شد هر کدام از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها چه  امکانات و توانمندی هایی دارند و در چه زمینه هایی پیشرو هستند.

 سروری مجد تقارن برگزاری رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی با سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را به فال نیک گرفت و افزود: این تقارن خجسته برکات مضاعفی برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور داشت.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از تلاش و پیگیری مجدانه و دلسوزانه دکتر هاشمی برای مستند کردن املاک دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم به دانشگاه دانش بنیان و حل مسأله تبدیل می شود و حل مسائل منطقه ای را تحت پوشش قرار خواهد داد و برای تحقق این امر باید ریل گذاری سال آتی هر استان بر همین مبنا انجام شود. 

 سروری مجد بر لزوم تنظیم تفاهم نامه بین استان ها با حوزه و معاونت ذی ربط در سازمان مرکزی تأکید کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی و مخصوصا در آغاز گام دوم توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد و به دلیل اهمیت این موضوع، بیانیه بسیار مهم نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی را ابلاغ کرده است.

وی تأکید کرد: بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی در حقیقت مانیفست و الگوی رفتاری دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی است و بیانگر این است که دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نیست و در این خصوص برای خود یک مسئولیت اجتماعی مهم قائل است.

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نخبگان زیادی روی بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی نظر داده اند، افزود: بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی موجب می شود تا تک تک اعضای هیأت علمی تکلیف خود را بهتر ببینند، به همین دلیل هم، این انتظار از دانشکده ها و مدیران گروههای آموزشی وجود دارد که محتوای بیانیه را به اطلاع همه برسانند و پیرامون آن و با لحاظ شرایط فرهنگی و بومی هر منطقه بحث و بررسی جدی و دقیق صورت بگیرد، بنابراین  هر کدام از واحدها باید نسبت به اجرای این بیانیه حساس باشند.

 سروری مجد با تاکیدبر اینکه بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است، تصریح کرد: ایجاد محیط تعالی بخش و موثر در تعلیم و تربیت نسل جوان و رسیدن به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی مورد تاکید بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی است.

در ادامه این جلسه سیدحسن هاشمی دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و استان پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی توفیقات ارزشمندی در حوزه های مختلف داشته است.

 هاشمی در ادامه با بیان این که با همت بلند دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی، دکتر سروری مجد و سایر مسئولان شاهد تحول جدی در رشد و اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی بوده ایم، گفت: با همت و تدبیر این افراد، دانشگاه در مسیر صعود، رشد و اعتلا قرار گرفته است.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به سند تحول و تعالی دانشگاه و نیز بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در زمینه تحقق این بیانیه گام های بلند و موثری برداشته است.

همچنین در این جلسه ارتقاء چارت ستاد استانی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و پیش بینی بودجه سال مالی 1402 – 1401 به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151159

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =