اولین اجتماع دانشجویان ‌جهان ‌اسلام همزمان با اربعین برگزار می‌شود/ حضور ۱۵ هزار دانشجو در دوره توانمندسازی حامیم

«برگزاری نشست سراسری اتحادیه عدالتخواه دانشجویی، اعزام دانشجویان به اربعین، برگزاری طرح حامیم در دانشگاه‌ها و ادامه انتصاب مسئولان بسیج دانشجویی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته اول شهریورماه ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت فعالیت‌های متعدد و متفاوتی داشتند؛ البته آمادگی برای برپایی موکب‌های دانشجویی برای اربعین 1401و اولین برگزاری اجماع دانشجویان جهان اسلام در کربلا محور اصلی فعالیت و تمرکز آنها بود. 

از جمله دیگر عناوین مهم حوزه تشکل‌های دانشگاهی می‌توان به «برگزاری دوره‌ نخبگانی ولایی، برگزاری دوره تابستانه مدرسه علوم انسانی و ادامه انتخابات تشکل‌های دانشجویی» و غیره اشاره کرد. مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار تشکل‌های دانشجویی را در هفته‌ اول شهریورماه آورده است: 

۵ هزار دانشجو برای خدمت رسانی به زائران اربعین به مسیر راهپیمایی اعزام می‌شوند

محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی از اعزام 5 هزار دانشجو در قالب 1500 گروه دانشجویی با هدف عمومی کردن فرهنگ خدمت رسانی خبر داد و عنوان کرد که امسال موکب‌های دانشجویی به صورت سیار و در مسیر راهپیمایی اربعین فعالیت خواهند کرد. 

همچنین وی مطرح کرد که امسال برای اولین بار شاهد برگزاری اجتماع دانشجویان ‌جهان ‌اسلام در کربلا خواهیم بود که با حضور دانشجویانی از ایران، عراق و افغانستان برگزار می شود تا بلکه در این رویداد ارتباط دانشجویی در سطح بین الملل برقرار شود البته پیش بینی کردیم از لبنان و سوریه هم شرکت کنندگانی داشته باشیم اما شاکله اصلی از سه کشور مورد اشاره خواهد بود.

برگزاری ششمین دوره نخبگانی ولایی «نقشه جهاد فرهنگی» با محوریت اندیشه رهبری

ششمین دوره نخبگانی گفتمان ولایی «نقشه جهاد فرهنگی» با محوریت اندیشه رهبر معظم انقلاب و با عنوان «مفاتیح الجهاد ۶» به همت دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق(ع)  از ۵ تا ١١ شهریورماه در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.

در این دوره به سرفصل‌های انسان‌شناسی و انسان‌سازی، جامعه و فرهنگ، بینش‌ها و اعتقادات اسلامی، گرایش‌ها واخلاقیات اسلامی، رفتار و فقه، قرآن کریم، سیره معصومین، تاریخ انقلاب اسلامی، معارف انقلاب اسلامی، فرهنگ و تمدن غرب (دشمن شناسی)، فرهنگ اقتصادی، جمع بندی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی، ارائه منطق مقاتیح الجهاد، کارگاه حل مسائل فرهنگی، اصول و روش‌های تبلیغ و مدیریت فرهنگی پرداخته می‌شود.

چهل و هفتمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

چهل و هفتمین نشست سراسری اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با محوریت موضوعاتی مانند «عرصه‌های عدالتخواهی از انقلاب تا امروز» و «رویکرد عدالتخواهانه در حل مسائل شهری» برگزار شد.  

این نشست در محل حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور و با حضور حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  برگزار شد. 

رشد ۳۳ درصدی اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم

با توجه به آمارهای سازمان بسیج دانشجویی، در تابستان ۱۴۰۰ حدود ۲۰ هزار دانشجوی جهادی در قالب گروه‌های مختلف به مناطق محروم مرزی یا روستاهای دور افتاده رفتند. از سوی دیگر، مسئولان عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی از ثبت نام و اعزام ۲۵ هزار دانشجو برای فعالیت‌های جهادی در تابستان ۱۴۰۱ خبر داده‌اند. در نتیجه با بررسی‌های انجام شده، اعزام دانشجویان جهادی، امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

همچنین با توجه به آیین‌نامه‌ مرتبط با فعالیت‌های جهادی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، تمامی فعالیت‌های جهادی باید در قالب گروه و به صورت جمعی و نه انفرادی باشد. در این راستا و در ادامه بررسی‌ها، حدود ۱۵۰۰ گروه در تابستان ۱۴۰۰ به مناطق از پیش تعیین شده اعزام شدند. 

از طرف دیگر و بر اساس اخبارهای موجود؛ قرار است که حدود ۲ هزار گروه جهادی- دانشجویی در تابستان ۱۴۰۱ به ارائه خدمات جهادی بپردازند. بنابراین تعداد این گروه‌ها امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

برگزاری دوره تابستانه مدرسه علوم انسانی عمار از ۹ تا ۱۱ شهریور

دوره تابستانه مدرسه علوم انسانی عمار شامل سرفصل‌های زن انقلاب اسلامی، هنر انقلاب اسلامی، انسان انقلاب اسلامی، توسعه، پیشرفت و انقلاب اسلامی، تربیت، آموزش و انقلاب اسلامی و عقب ماندگی در عدالت از ۹ تا ۱۱ شهریور به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر تا ۲ شهریور به آیدی @Bsj_pe و یا سایت http://madreserah.com مراجعه کنند.

ثبت نام ۱۵ هزار دانشجو در دوره توانمندسازی دانشجویان(حامیم)

حامد تیموری رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی رهبری از ثبت نام ۱۵۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های کشور برای شرکت در دوره حامیم خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که تا ۱۵ شهریور بیش از ۹۰ درصد اردوها و برنامه‌ها برگزار و به اتمام خواهد رسید و چند استان هم برنامه‌ریزی کرده‌اند که دوره را با توجه به امکانات خود در عتبات عالیات برگزار کنند.

وی مطرح کرد که این طرح در استان‌ها با توجه به امکاناتی که در هر استان وجود دارد  به صورت متمرکز در حال برگزاری است؛ اما در استان تهران با توجه به تعداد بالای دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دانشگاه، این طرح به صورت دانشگاهی برگزار خواهد شد. 

انتخاب و انتصاب مسئولان جدید در برخی از دانشگاه‌های تهران

دومین دوره انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

گفتنی است در اولین جلسه شورای مرکزی این انجمن هم مهدی رضا برنا به عنوان دبیر انجمن، فیروز شهریور به عنوان نایب دبیر انجمن، محمدرضا بیات به عنوان دبیر علمی انجمن، محمدحسن قبادی به عنوان دبیر فرهنگی مذهبی و احسان ولدخانی به عنوان دبیرسیاسی انجمن انتخاب شدند. در این ارتباط، خانم‌ها رحمتی به عنوان مسئول واحد خواهران و محیسنی به عنوان دبیر اطلاع رسانی این تشکل دانشجویی انتخاب شدند.

همچنین صادق مفرد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در حکمی حسن موسی پور را به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی منصوب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =