بررسی شایستگی‌­های حرفه­‌ای مدیران جدیدالانتصاب مدارس سما برای سال تحصیلی جدید

مدیر کانون ارزیابی مدیران مدارس سما گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده حدود یکصد نفر به عنوان مدیر جدیدالانتصاب در سال تحصیلی پیش جدید برای فعالیت در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم سما آغاز به کار خواهند کرد.

بهاره ­سادات پیرایش، مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران مدارس سما درباره روند جذب مدیران در مدارس سما به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: فعالیت کانون ارزیابی و فرآیند انتخاب مدیران مدارس در سال گذشته آغاز شد اما به دلیل اتفاقات ناشی از پاندمی کرونا، امکان برگزاری مصاحبه‌ها به شکل حضوری مقدور نبود و اقدامات به شکل مجازی انجام شد. ولی در سال جاری، برای جذب مدیران مدارس، اقدامات اولیه از ابتدای سال آغاز و پس از ارسال دستورالعمل مربوط به کلیه واحدها و اعلام شرایط احراز مدیر مدرسه، حدود ۲۶۰ نفر در سامانه مربوط ثبت­ نام کردند که پس از بررسی اولیه در کانون ارزیابی، مصاحبه‌های حضوری به صورت مصاحبه فردی و فعالیت گروهی آغاز شد. وی افزود: در کانون ارزیابی مدیران مدارس سما بر اساس مدل شایستگی و شاخص­های آن، شایستگی حرفه­ای مدیران مورد بررسی قرار گرفت و فرد معرفی شده از لحاظ دانش، نگرش و مهارت ارزیابی شد که نتیجه نهایی به تازگی به واحدها اعلام شده است.

وی افزود: دارا بودن حداقل ۴ سال خدمت در مدارس سما یا ۴ سال تجربه مدیریت موفق در سایر مدارس از جمله شرایطی است که فرد متقاضی پست مدیریت مدرسه می­بایست دارا باشد. همچنین بر اساس ضوابط آموزش و پرورش، برای هر مدرسه باید ۳ مدیر معرفی شوند که این مساله در بخشنامه ­های ارسالی نیز لحاظ شد.

مدیر کانون ارزیابی و توسعه مدیران مدارس سما با بیان اینکه این کانون در سال ۱۴۰۱ دو هدف عمده را دنبال خواهد کرد، ادامه داد: در مرحله اول کلیه افراد پیشنهادی برای مدیریت مدارس سما (مدارس تازه تاسیس و یا برخی از مدارس که نیاز به تغییر مدیریتی داشتند) در سطح تمامی استان­های کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و در نظر است در روزهای پایانی شهریور سالجاری نیز برای این مدیران دوره آموزشی و توجیهی برگزار شود.

در مرحله دوم، مدیران فعلی دوره ابتدایی به صورت پایلوت در چهار استان: تهران، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از تعیین سطح شایستگی، دوره­های آموزشی متناسب برگزار و یا به کمک حوزه­ های مربوط، نسخه­ بهبود عملکرد ارائه خواهد گردید. وی افرود: البته پیش­بینی شده است به منظور ارتقای شایستگی‌ حرفه­ای تمامی مدیران مدارس سما در طول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، دوره ­های آموزشی برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1151998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =