چگونه گوشی موبایل خود را تمیز کنیم؟

گوشی‌های موبایل هوشمند اگر برای طولانی مدت تمیز نشوند، زیبایی و کارایی خود را از دست می‌دهند. 

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، وقتی که یک گوشی هوشمند جدید می‌خرید، در همان ابتدا یک دستگاه بسیار تمیز و زیبا نصیبب شما می‌شود؛ اما رفته رفته ممکن است بنا به دلایلی دستگاه شما زیبایی قبل را نداشته باشد. با گذشت زمان، بلندگو تلفن‌های هوشمند دچار گرد و غبار و کثیفی می‌شوند؛ ذرات ریزی که چشم قادر به دیدن آن‌ها نیست. 

اگر برای طولانی مدت آن‌ها را تمیز نکنید، صدای بسیار ضعیف و نامناسبی را در هنگام مکالمه و گوش دادن به موسیقی و از این قبیل خواهید شنید.

بنابراین مجبور هستید به تعمیرکار تعمیرات موبایل مراجعه کنید؛ اما دست نگه دارید؛ می‌خواهیم چند روش کاربردی را به شما یاد بدهیم تا خودتان بتوانید اسپیکر گوشی خودتان را هم از داخل و هم از بیرون تمیز کنید و دیگر این مشکل چگونه اسپیکر مکالمه را تمیز کنیم را نداشته باشید. 

تمیز کردن اسپیکر گوشی

گوشی ها یکی از وسایل پرکاربرد و محبوبی هستند که این روزها دیگر هر یک از افراد جامعه در هر رده سنی یکی از این گجت های هوشمند را دارند و از آن برای ارتباط و استفاده از صفحات مجازی استفاده می کنند. با این حال این گجت هوشمند بیشتر به عنوان مغز دوم هر یک از ما انسان ها شناخته شده است و طبیعتا باید از آن به بهترین شیوه ممکن نگهداری گردد.

به همین علت توصیه می شود هر چند مدت یکبار از اطلاعات داخل گوشی خود یک نسخه بکاپ تهیه کنید که بنا به دلایل مختلف بعد از هر اتفاقی که برای گوشی پیش بیاید، اطلاعات شما از بین نرود. اما مشکل دیگری که ممکن است برای گوشی پیش بیاید این است که نسبت به ساختارش ممکن است، کثیف و آلوده شود.

جای بلندگوها را مشخص کنید

معمولا بلندگو گوشی‌های آیفون در پایین گوشی و سمت چپ و راست درگاه شارژ قرار دارد؛ برای تلفن‌های سامسونگ، اسپیکر گوشی اغلب به پایین دستگاه ولی در یک طرف پورت درگاه شارژ، محدود می‌شود. بلندگویی که برای تماس استفاده می‌شود، تقریبا همیشه در قسمت بالای جلو گوشی‌ها قرار دارد. البته توجه داشته باشید که ممکن است اسپیکر بعضی از گوشی‌ها در قسمت کناری گوشی، نزدیک دکمه تنظیم صدا و یا در پایین قسمت جلو دستگاه قرار داشته باشد.

استفاده از لوازم جانبی ساده

برای انجام این روش شما نیاز به یک قلمو یا گوش پاک کن، خلال دندان و یک دستمال تمیز دارید. بعد از انتخاب و جمع آوری این مواد اولیه طبق مراحل زیر ادامه دهید. در اولین قدم شما باید با استفاده از خلال دندان، به آرامی و به گونه ای که به اسپیکر گوشی آسیبی نرسد، شروع به پاک کردن اسپیکرهای گوشی کنید.

اسپیکر گوشی شما به دو دسته تقسیم می شود که اولین آن متعلق به اسپیکر جلویی یعنی اسپیکر مکالمه و دومی نیز اسپیکری است که متناسب پخش موسیقی است. در این مرحله هر دو را با استفاده از خلال دندان به آرامی تمیز کنید.

در قدم دوم باید با استفاده از یک قلمو یا یک گوش پاک کن، مواد آلوده و جدا شده از اسپیکر را پاکسازی کنید و فقط توجه داشته باشید که حتما هر باری که قلمو را وارد هر اسپیکر می کنید، آنرا تمیز کنید و سپس مجددا از آن برای تمیز کردن اسپیکرهای دیگر استفاده کنید. در غیر اینصورت آلودگی تنها از بخشی به بخشی دیگر از گوشی انتقال داده می شوند.

در نهایت باید با استفاده از یک دستمال تمیز که تاکنون از آن استفاده نکرده اید، اقدام به تمیز کردن ذرات آلوده ای که از گوشی جدا شده اند، کنید. اینک اسپیکر گوشی شما تمیز شده است و می توانید این فرایند را هر ماه حداقل یکبار برای تمیز بودن گوشی استفاده کنید.

استفاده از یک تکه خمیر به شکل توپ

یک خمیر بازی را به اندازه ۲/۵ سانتی‌متر ببرید و آن را به شکل یک توپ در آورید. آن‌قدر آن را به هم بفشارید تا بسیار نرم و قابل انعطاف باشد. سپس آن را به پایین سوراخ بلندگو فشار بدهید؛ به اندازه‌ای که خمیر وارد سوراخ‌ها شود. آن را به مدت 2 تا 3 ثانیه نگه دارید و سپس بیرون بیاورید. شما می‌توانید گرد و خاکی را که به خمیر چسبیده است، مشاهده کنید. این روند را تا جایی ادامه دهید که دیگر هیچ گرد و خاکی بیرون نیاید. هر دفعه خمیر را در دست‌تان بچرخانید تا همواره از سطح تمیز آن استفاده کنید.

یک گوش‌پاک کن را به قسمت خارجی بلندگو بمالید

به تدریج و با اعمال اندکی فشار با حرکات دایره‌ای، گوش‌پاک کن را بر روی سوراخ بلندگوهای خود حرکت بدهید. این کار را تا زمانی که تمامی کثیفی‌ها بیرون بیاید، ادامه بدهید. اگر سوراخ‌های اسپیکر به اندازه کافی بزرگ است، گوش‌پاک کن را به آرامی به طرف داخل آن‌ها فشار بدهید. همین که قسمت پنبه‌ای آن وارد شکاف شود، کافی است؛ سپس آن را به سمت چپ و راست حرکت دهید. هر موقع گوش‌پاک کن‌ها کثیف شدند، آن‌ها را عوض کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1152541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =