ماجرای اعتراض دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران چه بود؟/ اشتباه یک کارشناس دانشجویان را بدهکار کرده است

تعدادی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی نسبت به درج بدهی‌های جدید در حساب شهریه خود اعتراضاتی داشتند که با مساعدت اداره جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی حل شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح روز شنبه، ۱۲ شهریور ماه تعدادی از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در محیط واحد دانشگاهی خود دست به اعتراض زدند. اعتراض این دانشجویان نسبت به درج بدهی ناگهانی و زیاد در حساب شهریه خود بود که در ایام امتحانات پایان‌ترم تابستان آن‌ها را دچار مشکل کرده‌ است.

یکی از دانشجویان اتباع کشور افغانستان در ساعات ابتدایی صبح دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: امروز متوجه شدم مبلغ جدیدی به عنوان بدهی از سوی دانشگاه برایم لحاظ شده که وقتی با دوستان دیگر در رشته‌های مختلف صحبت کردم، آن‌ها نیز نسبت به همین مشکل اعتراض داشتند.

مقدار بدهی‌های جدید از ۸ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است. هیچ وقت سابقه نداشت که در چنین زمانی افزایش شهریه داشته باشیم و معمولا بخشنامه مربوط به شهریه‌های جدید هرسال، از ترم مهر برای ما محاسبه می‌شد. علت این اقدام دانشگاه مشخص نیست و گویا به یکباره به چنین تصمیمی رسیده‌اند. 

برای پیگیری این موضوع با سروش رزمی مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تماس گرفتیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون مشکل پیش ‌آمده عنوان کرد: مسئله درج بدهی‌ جدید در حساب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به اشتباه یک کارشناس مالی این واحد در سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد.

همان‌طور که در جلسه با ۳۰ نفره این دانشجویان، به آن‌ها گفتیم، براساس بخشنامه‌ای در سال ۹۸، شهریه دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد باید یک و نیم برابر دانشجویان ایرانی محاسبه می‌شد، اما این کارشناس با بی‌دقتی، شهریه دانشجویان غیرایرانی را در مدت دو سال به صورت برابر با دانشجویان ایرانی محاسبه کرده بود.

رزمی ادامه داد: پس از این‌که واحد دانشگاهی مذکور متوجه اشتباه رخ داده شد، مطابق با مکاتبه‌ای که با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، نسبت به اصلاح فرمول شهریه دانشجویان غیرایرانی اقدام کرد که به این صورت دانشجویان خارجی این واحد به دانشگاه بدهکار شدند و در صورتحساب مالی این دانشجویان لحاظ شده است.

او تاکید کرد: به منظور همکاری با این دسته از دانشجویان، تسهیلاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که مطابق با آن، علاوه بر آن‌که شهریه دو سال گذشته دانشجویان غیرایرانی واحد علوم پزشکی تهران با ضریب کم‌تری از ۱/۵ محاسبه می‌شود، تخفیف‌های دانشجویی و تقسیط شهریه نیز برایشان لحاظ خواهد شد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1152648

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =