نتایج هفته پنجم لیگ برتر فوتبال / برد پرگل پرسپولیس با درخشش صادقی

به دنبال شروع بازی های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس توانست با نتیجه سه بر یک بر هوادار غلبه کند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، در نخستین دیدار از هفته پنجم لیگ برتر ایران، هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران از ساعت ۱۹ مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرد که این دیدار با برتری ۳ بر یک شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت و سرخپوشان به صدرنشینی خود ادامه دادند.

اولین 3 امتیاز مطهری؛ پیروزی خانگی نساجی برابر تیم سختکوش

در دیگر بازی هفته پنجم لیگ برتر فوتبال نساجی توانست با نتیجه ۲ بر صفر بر غلبه کند

پنج بازی و پنج تساوی برای مهدی تارتار

تیم گل گهر نیز به نتیجه 1_0 برابر ملوان دست پیدا کرد.

کامبک 10 دقیقه ای برای فتح دربی نفتی

در ادامه نتایج خوب مردان مهاجری تیم نفت آبادان توانست به نتیجه 1_2 برابر نفت مسجد سلیمان دست یابد.

توقف نکونام در بازی پرحاشیه اما بدون گل

فولاد خوزستان به نتیجه تساوی 0-0 برابر مس رفسنجان دست یافت که پنجمین تساوی مس در اهواز بدست آمد.

تساوی بازی سپاهان و ذوب آهن

در یکی از مهیج‌ترین بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر، ذوب‌آهن در دربی اصفهان میزبان سپاهان است تا عصر دوشنبه فوتبال‌دوستان نصف‌جهان در ورزشگاه فولادشهر سپری شود.

ذوبی‌ها درحالی با هدایت مهدی تارتار به مصاف سپاهان مورایس می‌روند که چهار هفته از لیگ را بدون شکست و البته بدون پیروزی پشت سر گذاشتند. گاندوها که با نمایشی حساب‌شده در هفته اول پرسپولیس مدعی را متوقف کردند، در هفته‌های بعد مقابل تراکتور، مس و ملوان به تساوی دست یافتند تا با چهار امتیاز در رده دهم جدول قرار بگیرند.

در آن سو طلایی‌پوشان اصفهان که در حضور سرمربی پرتغالی هدفی جز قهرمانی ندارند، دومین دیدار پیاپی در ورزشگاه فولادشهر را در شرایطی برگزار می‌کنند که شکست هفته گذشته برابر فولاد برای آنها بسیار سخت بوده و می‌خواهند با پیروزی برابر حریف هم‌شهری در رده‌های بالا باقی بمانند.

داور: سید وحید کاظمی، بهزاد پناهی، وحید سیفی، ایمان کهیش/ ناظر: علیرضا کهوری

ذوب‌آهن

حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی، سید محمد قریشی، پوریا پورعلی، محمد امین درویشی، آرمان قاسمی، سجاد عاشوری، امیرحسین جدی، محمد علی فرامرزی، سجاد جعفری، محمدرضا سلیمانی

سرمربی: مهدی تارتار

سپاهان

پیام نیازمند- امید نورافکن، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، رامین رضاییان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی، مانوئل فرناندز، فرشاد احمدزاده، محمد علی‌نژاد و شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

اخطار:

محمد امین درویشی(6) از ذوب‌آهن

محمد علی‌نژاد(19) از سپاهان

⚽️ شرح گل:

ذوب آهن صفر - سپاهان 1: روی اشتباه مدافعان حذیف شهریار مغانلو پس از یک توپ‌ربایی به قلب دفاع ذوب زد و بعد از فریب دو مدافع توچچبا ضربه‌ای آرام و دقیق به گوشه تیر دروازه، گل نخست بازی را به ثمر رساند

ذوب آهن 1- سپاهان 1: بعد از خطای پنالتی روی سجاد عاشوری آرمان قاسمی پشت ضربه قرار گرفت و با زدن توپ به سمت چپ پیام نیازمند توپ را به تور دروازه چسباند.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۲:روی ارسال خطرناک رامین رضاییان داسیلویرا می‌توانست دروازه را باز کند که ضربه سر او با جایگیری فوق‌العاده فرعباسی مهار شد.

دقیقه ۳۰: شوت زیبای عاشوری از روی خط محوطه جریمه با واکنش تماشایی پیام نیازمند از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 42: شوت امید نورافکن با پای راست از بالای تیر افقی دروازه با اختلاف یک متر به بیرون رفت.

🔴حاشیه:

* پیش از آغاز مسابقه هواداران سپاهان به‌شدت علیه مسئولان شهری شعار دادند که چرا مجوز گران فروختن بلیت را به باشگاه ذوب آهن داده تا استقبال خوبی از این بازی به عمل نیاید.

* بازیکنان دو تیم پیش از آغاز مسابقه به خوش و بش گرمی با یکدیگر پرداختند که در این بین رشید مظاهری که سابقه حضور طولانی در ذوب آهن را هم دارد، گفت‌وگویی مفصل با قاسم حدادی‌فر کاپیتان سابقش در تیم سبزپوش داشت.

* به مناسبت روز داور تجلیلی برای داوران مسابقه در نظر گرفته شده بود که ژوزه مورایس سرمربی سپاهان به وحید کاظمی داور وسط دسته گلی اهدا کرد.

* شروع مسابقه با تصویربرداری ویژه صداوسیما اصفهان و استفاده از هلی‌شات همراه بود که این نمای تماشایی بیش از هر چیز لخت بودن سکوهای ورزشگاه فولادشهر را نشان می‌داد.

* در شروع مسابقه وقفه‌ای در آغاز بازی رخ داد که این مسئله به دلیل این بود که داور می‌خواست بازی را سر وقت سوت بزند.

* امید نورافکن بازیکن ملی‌پوش سپاهان به ترکیب طلایی‌پوشان بازگشته و دوباره به عنوان بازیکن فیکس در زمین حاضر است.

* امین درویشی در دقیقه ۶ به دلیل خطا روی یاسین سلمانی کارت زرد گرفت. این شدت عمل داور برای این بود که از همان اول به بازیکنان تذکر بدهد در این دربی دست به بازی خشونت آمیز نزنند.

* پیام نیازمند با پیراهن و شورت آبی و دستکش و استوک قرمز لباس جالبی برای این شهرآورد به تن دارد.

* پس از شروع مسابقه سکوهای پشت دروازه رو به تماشاگران سپاهانی باز شد تا هواداران بیشتری از این تیم در زمین میزبان حاضر شوند.

* منحصربه‌فردترین آرایش مو در بین بازیکنان این مسابقه متعلق به امید نورافکن است که شبیه سربازهای قدیمی رومی موی خود را اصلاح کرده است.

* پیام نیازمند و حامد نورمحمدی کاپیتان دو تیم در دربی اصفهان هستند.

* بعد از اختلافات ایجاد شده میان طرفداران دو تیم، هنگام ورود بازیکنان ذوب‌آهن، طرفداران سپاهان با شعار "ذوب‌آهن به اصفهان خوش آمدی" به آن‌ها کنایه زدند.

* تماشاگران ذوبی با آوردن تصویری از سعید باقر پسند به یاد بازیکن مصدوم خود بودند.

* شهریار مغانلو بعد از به ثمر رساندن گل به سمت نیمکت خودی رفت و شادی گل قابل توجهی را برای شکسته شدن طلسم گل‌نزنی‌هایش در لیگ امسال انجام داد.

* حبیب فرعباسی گلر ذوب که روی صحنه گل مغانلو واکنش چندان خوبی نداشت، بعد از دریافت گل بازیکنان خودی را به ادامه بازی تشویق می‌کرد.

* گلزن سپاهان دقایقی بعد از باز کردن دروازه‌ حریف مصدوم شد و با برانکارد از زمین بیرون برده شد اما مشکل او چندان جدی نبود و بعد از لحظاتی به میدان بازگشت تا نگرانی‌ها روی سکوها فروکش کند.

*بعد از به ثمر رسیدن گل اول سپاهان، هواداران ذوب‌آهن یکی از تماشاگران حامی سپاهان که در بین خودشان بود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

* پیام نیازمند بعد از ارسال پاس گل مغانلو در چند صحنه مهارت خود در بازی با پا را به رخ کشید.

* در صحنه پنالتی ذوب آهن محمد دانشگر لحظاتی طولانی با آرمان قاسمی مدافع ذوب که پشت ضربه ایستاده بود صحبت کرد تا به این شکل تمرکز او را به هم بزند اما این بازیکن با خونسردی کار خود را انجام داد.

* گل آرمان قاسمی دومین پنالتی متوالی او در دومین هفته بود که با شادی گل رونالدویی جشن گرفته شد.

*برخلاف تصور تماشاگران ذوب آهن پرتعدادتر از هواداران سپاهان هستند و جو ورزشگاه بیشتر به سود گاندوهاست.

کد خبر: 1152897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =