۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی وام اربعین در سامانه‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی ثبت‌نام کردند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موکب‌های دانشگاهی به ارائه خدمات اسکان، پزشکی، دندانپزشکی و ... به زائران می‌پردازند، گفت: تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی وام اربعین در سامانه ساجد و آموزشیار ثبت نام کرده که این وام تا قبل از ۲۱ شهریور به تمامی متقاضیان پرداخت می‌شود.

احمد صالحی‌آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف راه‌اندازی موکب و خدمات‌رسانی به زائران اربعین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیرو مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه هزینه برگزاری برپایی موکب‌ها در داخل و خارج کشور از طریق خیرین تامین می‌شود و  در سالجاری موکب‌های متعدد در مسیر راهپیمایی راه اندازی شده است. برای مثال موکب در استان ایلام شهرستان مهران و در مسیر راهپیمایی عمود ۷۷۰ هم موکبی برای دانشجویان، کارکنان و اساتید برای استراحت و درمان پزشکی برپا شده که در مرز مهران آماده پذیرایی از زائران دانشگاهی هستند.

موکب‌های دانشگاهی خدمات اسکان، پزشکی و دندانپزشکی به زائران ارائه می‌کنند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره تعداد کارکنان، اساتید و دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین توضیح داد: خادمان فعال در موکب‌ها از بودجه شخصی در این پیاده روی شرکت کرده و دانشگاه هیچ خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهد و این افراد از بودجه شخصی در راهپیمایی اربعین به فعالیت می‌پردازند. برای زائران در موکب‌ها خدمات اقامتی و پزشکی ارائه و در کنار موکب دانشگاه آزاد اسلامی موکبی برای پذیرایی صبحانه، ناهار و شام زائران از سوی خیرین تدارک دیده شده است.

صالحی آرا درباره دیگر موکب‌های فعال از سوی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: موکب دندانپزشکی در عموم ۱۲۲۲ به ارائه خدمات پرداخته و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در کربلای معلی روبروی باب القبله فعال است. همچنین به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان البرز در نجف اشرف صحن حضرت زهرا(س) موکب دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه خدمات پزشکی می‌پردازد. درضمن موکب‌های دیگر هم برای زائران دانشگاهی فعال هستند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند ارائه  وام به زائران اربعین اظهار کرد: دو گزینه ثبت‌ نام راهپیمایی اربعین و دریافت وام در صفحه اول ورودی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه آموزشیار و ساجد مشخص شده‌ که دانشجویان داوطلب دریافت تسهیلات ۶ میلیون تومانی در قسمت راهپیمایی ثبت‌نام می‌کنند و پس از آن در بخش دریافت وام نام‌نویسی داشته باشند. تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه ساجد و آموزشیار ثبت نام کرده و تعداد قابل توجهی از متقاضیان وام ۶ میلیونی را دریافت کردند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درباره چرایی بروز مشکلات برای برخی درخواست کنندگان وام گفت: اغلب مشکلات برای افراد بدهکار  به بانک ارائه دهنده تسهیلات بروز کرده است.  برای مثال شاید فرد وام گیرنده به بانک بدهکار یا ضامن فردی شده و به دلیل عدم پرداختی‌های مناسب چالش‌های متعدد برای افراد بروز می‌کند. تمامی متقاضیان تا قبل از ۲۱ شهریور از وام بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153100

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =