چگونه می‌توان دزد وای فای را شناسایی کرد؟

هک وای فای معضلی است که اغلب ما هنگام استفاده از اینترنت خانگی با آن مواجه می‌شویم و باعث کندی سرعت نت ما می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بسیاری از ما هنگام استفاده از اینترنت خانگی احساس ناراحتی می‌کنیم و به خصوص زمانی که در حال مطالعه یا انجام یک کار ضروری هستیم، از سرعت پایین اینترنت رنج می‌بریم، در حالی که افراد در حال استفاده از وای فای بسیار کم هستند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که وای فای شما هک شده باشد.

راه‌های شناسایی دزد وای فای

۱- بررسی کنید که به شبکه وای فای وارد شده اید

اگر مشکوک هستید که شخصی در حال دزدیدن وای فای شماست، که وارد صفحه مدیریت روتر شوید. این کار را می‌توان با تایپ ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ در نوار آدرس انجام داد تا به آن دسترسی پیدا کنید.

پس از ورود به صفحه مدیریت (admin)، باید صفحه‌ای را انتخاب کنید که آدرس‌های MAC مختلف متصل به لپ‌تاپ یا رایانه شما را فهرست می‌کند. مکان این صفحه بسته به روتر شما متفاوت است.

۲- استفاده از برنامه‌های خاص برای تعیین سارق وای فای

برنامه‌های بسیاری وجود دارند که جستجوی خودکار دستگاه‌های غیرعادی وارد شده به شبکه وای فای را ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها می‌توانند هکرها را شناسایی کنند که از جمله این برنامه‌ها عبارتند از:

اپلیکیشن فینگ

این برنامه به شما امکان می‌دهد تا ببینید چه دستگاه‌هایی و با چه ماهیتی در لحظه به وای فای شما وصل هستند؛ همچنین می‌توانید عملکرد اتصال Wi-Fi خود را بررسی کنید تا متوجه زمان‌های شلوغ آن شوید.

برنامه Paessler PRTG Network Monitor

این برنامه مجموعه کاملی از ابزارهای مدیریت مسیریاب از جمله تشخیص خودکار ترافیک خارجی، و تجزیه و تحلیل نحوه استفاده از شبکه است.

اپلیکیشن Wi-Fi Thief Detector

دانلود این برنامه آسان است و برای دستیابی به نتایج سریع طراحی شده است. به شما نشان می‌دهد که چند دستگاه در روتر شما وجود دارد، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام دستگاه‌ها به شما تعلق ندارند و شما را به تنظیمات روتر متصل می‌کند تا بتوانید سریعاً تغییراتی که نیاز دارید را اعمال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =