نجات پیرمردی که ۴  روز در ارتفاعات گیلان سرگردان بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از نجات ۴ گمشده در ارتفاعات قلعه رودخانه فومن و یک نفر در دیلمان خبر داد و گفت: امدادگران پس از اعزام به این منطقه، در کمتر از ۲۴ ساعت تلاش گم شدگان را به مسیر اصلی بازگرداندند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ماموران تیم کوهستان قلعه رودخان به منطقه اعزام و در یک عملیات جستجو، گمشدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگرداندند.

بیشتر بخوانید

کشف مزارع ماری‌جوانا در کردستان

سیاوش غلامی با اشاره به اینکه این حادثه هیچ مصدومی نداشت از کوهنوردان خواست با استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که اطلاع کافی از منطقه داشته باشند.

وی با بیان اینکه گروه‌های کوهنوردی به دلیل آشنا نبودن با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات دوری کنند تاکید کرد: گروه‌های کوهنوردی با به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی قبل از حرکت هیات کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود اطلاع دهند.

سیاوش غلامی همچنین از پیدا شدن پیرمرد ۸۱ ساله سیاهکلی پس از ۴ روز جستجوی ۳ گروه از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر سیاهکل در ارتفاعات پیرکوه دیلمان خبر داد.

وی گفت: حال عمومی این مرد خوب گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: مردم برای گزارش حادثه به صورت شبانه روزی می‌توانند با تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند و از خدمات رایگان این جمعیت امداد و نجات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1153836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =