کنعانی: اربعین امسال پیوند، برادری ملت‌های ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن قدردانی مجدد از میزبانی دولت و ملت عراق از زائران اربعین حسینی گفت: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۲۷ شهریور ماه و در پی برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در صفحه اینستاگرامش نوشت: اربعین بازگشت خردمندانه به پیام عاشورا و مشق عشق ورزی به ارزش‌های والای دینی، انسانی و اخلاقی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان این‌که دو سال وقفه کرونایی مانع از شکل گیری مجدد حرکت عظیم و مردمی اربعین نشد، اطهار داشت: امسال هم به رغم گرمای کم سابقه، سیل ارادتمندان و عاشقان از اقصی نقاط جهان، راهی سرزمین عراق و کربلای معلی شدند. تجمع عاشقان امام حسین (ع) پرشورتر و پر معناتر از سال‌های قبل برگزار شد. میلیون‌ها نفر فارغ از ملیت خود و حتی فراتر از یک مذهب و دین خاص، پیمان دلدادگی خود به سیدالشهدا و آرمان‌های او را تجدید کردند.     

کنعانی همچنین اضافه کرد: بزرگ‌ترین اجتماع پیاده‌ روی جهان، میلیون‌ها انسان را در یک مسیر به سمت یک مقصد مقدس در کنار هم قرار داد.

وی افزود: اربعین امسال پیوند، دوستی و برادری دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: ملت عزیز عراق هر ساله همه امکانات خود را در اختیار زائران ایرانی و غیرایرانی سیدالشهدا (ع) قرار می‌دهند که نشان‌دهنده عمق ایمان و اخلاص ملت بزرگ عراق است.    

وی همچنین در پایان و در صفحه اینستاگرامش نوشت: اینک‌ در پایان این کنگره عظیم دینی و معنوی، بار دیگر از دولت و ملت عراق به عنوان میزبانان شایسته این همایش بزرگ جهانی تشکر می‌کنیم.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1153900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =