هیچ دانشجویی به دلیل هزینه شهریه از تحصیل در دانشگاه آزاد محروم نمی‌شود

رییس دانشگاه  آزاد اسلامی استان کردستان گفت: برای دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد اسلامی به هر طریق سعی شده تا امکان ادامه تحصیل فرد فراهم شود. افراد به دلیل عدم توانمندی در پرداخت شهریه از طرق مختلف همچون ارائه تسهیلات و تخفیفات قانونی می‌توانند از خیرین منابع غیرشهریه‌ای کمک‌هایی را اخذ کنند و برای افراد بی‌بضاعت هم پرداخت شهریه از طریق ارائه تسهیلات، تخفیفات و کمک‌های خیرین فراهم شده است.

قباد میمنت آبادی، رییس دانشگاه  آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج  در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌ها برای اشتغال دانشجویان جدیدالورود گفت: در سالجاری در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش و استقبال مناسب دانشجویان را شاهد بودیم و وضعیت ثبت نام در ترم جدید در مقایسه با ترم گذشته کمتر بود، اما میزان ثبت‌نام‌ها برای ترم مهر ۱۴۰۱ در مقایسه با ترم‌های گذشته با افزایش دانشجو مواجه است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده افزایش ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیش بینی شده بود، اما تاکنون میزان ثبت نام‌ها بیش از این میزان است. البته در طول ترم‌های گذشته چند رشته کاردانی مهارتی و دیگر رشته‌های جدید افزوده شده است.

نیازمند انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع هستیم

میمنت آبادی ادامه داد: تاکنون ۹ رشته تحصیلی جدید در زمینه‌های مهارتی و فنی به واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کردستان افزوده و با استقبال دانشجویان مواجه شده است. باید در زمینه رشته‌های مهارتی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و مجموعه‌های کارگاهی قرارداد منعقد شود تا دانشجویان بتوانند دوره‌های کارورزی و تحصیلی در محیط‌های کشاورزی را بگذرانند و در قبال آن حق‌الزحمه  کسب کرده و شهریه تحصیلشان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان از طریق تحصیل و فعالیت محیط‌های کارورزی می‌توانند تجربه مناسب کسب کرده و زمینه اشتغال در مجموعه‌ها یا از طریق اخذ تاییدیه از مرکز جذب فراهم شود. دانشگاه بعد از فارغ التحصیلی دانشجو را رها نکرده و از طرق مختلف کمک به این افراد مورد توجه قرار گرفته است.

رییس آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج افزود: دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل در محیط کار وارد شده و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از آنها ادامه دارد. اغلب اراضی در استان کردستان کشاورزی و دامداری و نیازمند توجه صنایع به این خطه هستیم. البته در حوزه کشاورزی و دامپروری بیش از اقتصاد و صنعت به شکل خاص می‌توان به مهارت آموزی، کسب تجربه و ایجاد شرایط اشتغال را مورد توجه قرار داد.

وی درباره تسهیلات و تخفیفات شهریه‌ای برای دانشجویان کم برخوردار تاکید کرد: برای دانشجویان محصل در دانشگاه آزاد اسلامی به هر طریق سعی شده تا امکان ادامه تحصیل فرد فراهم شود. افراد به دلیل عدم توانمندی در پرداخت شهریه از طرق مختلف همچون ارائه تسهیلات و تخفیفات قانونی می‌توانند از خیرین منابع غیرشهریه‌ای کمک‌هایی را اخذ کنند و برای افراد بی‌بضاعت هم پرداخت شهریه از طریق ارائه تسهیلات، تخفیفات و کمک‌های خیرین فراهم شده است. 

رییس آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج درباره برنامه‌ها برای احیای رشته‌های کم متقاضی ادامه داد: برای تکمیل ظرفیت رشته‌های کم متقاضی از طریق اطلاع‌رسانی و معرفی در زمینه احیای رشته‌ها سعی می‌شود. همچنین معرفی این رشته‌ها به بخش‌های اقتصادی و بخشی از آنها هم به عنوان رشته‌های نیازمند تشکیل کلاس به واحدهای دانشگاهی در شهرستان‌ها واگذار می‌شود. برای مثال برخی از رشته‌های تحصیلی کم متقاضی به واحد بانه سپرده شده و از طریق تشکیل کلاس رشته‌های کم متقاضی احیا می‌شود.

به گفته میمنت آبادی در صورت عدم استقبال از رشته‌های تحصیل به‌رغم تلاش‌های انجام شده به سازمان مرکزی معرفی و نسبت به آن تعیین تکلیف شده تا رشته مورد نظر به دیگر استان‌ها واگذار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =