ضریب امتیاز تشویقی اساتید مطرح برای تدریس دروس معارف افزایش یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید ضریب امتیاز تشویقی استادان مطرح برای تدریس دروس معارف در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم رونمایی از کتاب‌های ۱۰ گانه معارف شامل اندیشه اسلامی۱، اندیشه اسلامی ۲، اخلاق اسلامی؛  آیین زندگی؛ انقلاب اسلامی؛ تاریح اسلامی، تاریخ امامت؛ تاریخ تحلیلی صدر اسلام؛  دانش خانواده و تفسیر موضوعی قرآن ب، عد از ظهر امروز دوشنبه(۲۸ شهریورماه) در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: وزارت علوم در یک مثلث خلاصه می‌شود که اضلاع آن شامل محتوا، یادگیرنده و یاددهنده است.

وی افزود:  در حال حاضر نهاد نمایندگی رهبری محتوا و یا دهنده یعنی استادان را به عملکرد بهتر ترغیب کرده است.

زلفی گل گفت: نهاد رهبری به وزارت علوم کمک شایانی کرده و محتوای گروه معارف را مورد بازنگری قرار داده است.

وزیر علوم گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم به صورت آزمایشی موضوعاتی مانند شاگرد پروری و ارتقا مهارت اسنادی را در چند دانشگاه به صورت محدود پیاده کرده است. در این راستا این موضوع در سال آینده در تعداد دانشگاه‌های بیشتری اجرا خواهد شد. در نتیجه مباحث معارفی و فرهنگی جزو اولویت‌های وزارت علوم است.

وی افزود: باید برای اینکه استادان مطرح دروس معارف در دانشگاه‌ها تدریس کنند؛ ضریب امتیاز تشویقی آنها را افزایش دهیم.

زلفی گل با ذکر مثالی گفت: به عنوان مثال من زمانی که رئیس دانشگاه بوعلی سینا بودم؛ برای اینکه استادان مطرح درس فیزیک و سایر دروس پایه رو تدریس کنند، ضریب امتیاز تشویقی یک و نیم یا ۲ در نظر می‌گرفتم.

بازنگری دروس معاوف پس از ۱۵ سال

حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در این مراسم گفت: امروز شاهد رونمایی از ۱۰ اثر علمی در گروه معارف اسلامی هستیم. برای نگارش این ۱۰ کتاب، فصل به فصل بازنویسی صورت گرفته و ساعت‌ها و روزها زمان صرف شده است.

وی با بیان اینکه ما سالها شاهد تحول در حوزه معارف و دروس معارف نبوده‌ایم، گفت: ۱۷ سال است دروس معارف مورد بازنگری صورت نگرفته بود. بنابراین اساتید و دانشجویان بارها از نهاد رهبری درخواست کرده‌ بودند که این دروس مورد بازنگری قرار گیرند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: تحول در دروس معارف به دو بخش کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود. کوتاه مدت شامل این کتاب‌های معارف است و در طولانی مدت به دنبال آسیب شناسی؛ پژوهش و تحول در دروس معارف هستیم.

وی افزود: این ده کتاب تیرماه سال پیش به وزارت علوم پیشنهاد شد و حدود یک سال بعد مورد رونمایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =