افزایش ۱۴۱۵ کیلومتری راه‌های روستایی در کشور

بررسی عملکرد یک‌ساله وزارت راه و شهرسازی حاکی از اضافه شدن یک‌هزار و ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور تا ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و کنترل ناوگان فاقد اسناد حمل است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بیش از یک سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت همه تلاش دولت بر حرکت در مسیر عدالت و پیشرفت مردم ایران و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متمرکز بـوده و حاصل تلاش دولتمردان در قالب سند تحول دولت در عملکرد و اقدامات اجرایی آنان تجلی یافته اسـت. این اقدامات در وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه اصلی مسکن و شهرسازی و حمل و نقل اجرایی شده است.

‌سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا تیرماه ۱۴۰۱ اقداماتی را در راستای توسعه این حوزه در دستور کار قرار داد که راه‌اندازی راه‌اندازی خطوط اتوبوسی در مسیرهای ترکیه و عراق در آبان ماه و ارمنستان از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ یکی از این موارد است.

پیگیری و هماهنگی‌های لازم برای افزایش سهم کشور از ترانزیت منطقه و راه اندازی نرم افزار نوبت دهی مجازی (اپلیکیشن) برای به حداقل رساندن معطلی رانندگان و ناوگان در بندر امام(ره) از دیگر اقدامات این سازمان است.

همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بازه زمانی نسبت به اجرای طرح استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران اقدام کرد که بر این اساس پیرو مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از آبان ماه سال ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی ارائه هرگونه خدمات مسافرتی داخلی و بین المللی به افراد ملزم به رعایت دوره قرنطینه بیماری کرونا ممنوع شد و طبق این مصوبه همه شرکت‌های مسافربری پیش از فروش بلیط موظف به استعلام وضعیت متقاضیان سفر به صورت الکترونیکی و از طریق سازمان فناوری اطلاعات ایران بود.

ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و کنترل ناوگان فاقد اسناد حمل

توسعه استفاده از سامانه‌های هوشمند از جمله WIM (توزین در حال حرکت)، دوربین‌های نظارتی و غیره به‌منشور ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای و کنترل ناوگان فاقد اسناد حمل و غیره نیز از دیگر اقداماتی است که این سازمان در مدت زمان مذکور در کارنامه فعالیت‌ها و دستاوردهای خود به ثبت رسانده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقداماتی را به منظور مقابله با ویروس کرونا و کاهش تاثیر آن روی فعالیت‌های حمل و نقلی در دستور کار قرار داد که همکاری با وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون رانندگان، ‌اعمال برخوردهای قانونی با متخلفان از مقررات کرونا و انجام فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان عمومی مسافری و رعایت ظرفیت پذیرش مسافران براساس مصوبات ستاد ملی کرونا از جمله آن‌ها است.

اربعین امسال نیز همچون سال‌های گذشته مرزهای ۶گانه شامل شلمچه،  چذابه، مهران، خسروی،  باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند، دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران را عهده‌دار بود؛ بر این اساس اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) یکی دیگر فعالیت‌های این سازمان در دولت سیزدهم به شمار می‌آید.

این سازمان همچنین در راستای جابه‌جایی کالا و مسافر اقداماتی از قبیل مدیریت حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور، امکان صدور بارنامه برای حمل کالاهای اساسی از مبادی بنادر امام(ره)، بندر عباس و بندر چابهار را توسط کلیه شرکت‌های حمل و نقل کالا در سطح کشور در دستور کار قرار داد.

اضافه شدن ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور

اضافه شدن ۱۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به زیرساخت‌های جاده‌ای کشور

همچنین در ۱۲۹ کیلومتر آزادراه، ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و ۴۱۵ کیلومتر راه روستایی به بخش زیرساخت‌های جاده‌ای کشور افزوده شده است. سهم جابه‌جایی مسافر در بخش جاده‌ای ۱۲۱ میلیون نفر، حمل و نقل باری ۴۹۱ میلیون تن و میزان ترانزیت جاده‌ای ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است. در این بازه زمانی هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در سال گذشته نوسازی شده، ۲۲۴ نقطه پرحادثه اصلاح و ۷۳ هزار کیلومتر خط کشی راه‌ها نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =