اساتید درس دفاع مقدس با موضوعات و شیوه‌های جدید تدریس آشنا شدند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۵۲۳ نفر از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس تحت آموزش قرار گرفتند، گفت: جلد جدید کتاب آشنایی با دفاع مقدس تا پایان سال آماده می‌شود.

احمد صالحی‌آرا، رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های سربازان امام عصر (عج) است. هر ساله به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به تمامی مراکز دولتی، علمی، کشوری، لشکری و ... دستورالعمل ابلاغ شده و بر اساس آن اقدامات بومی‌سازی شده و عملیات کاری خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: این دستورالعمل در نیمه اول شهریور سالجاری به تمامی واحدها ابلاغ شده و متناسب با نامگذاری هر یک از روزهای هفته آموزش‌های مدنظر، جشنواره‌ها، همایش‌ها و نکوداشت‌های متعدد برگزار می‌شود.

۵۲۳ نفر از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس تحت آموزش قرار گرفتند

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور مقوله توجه به اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته است. توان افزایی اساتید دفاع مقدس به اجرا گذاشته شد و  در این میان۵۲۳ نفر از اساتید در سراسر کشور در ۱۰ منطقه تقسیم بندی و مورد آموزش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برای مثال استان فارس میزبان استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمر بود. خراسان رضوی، میزان خراسان جنوبی و خراسان شمالی و استان کرمانشاه میزان کردستان و ایلام بود. با این تفاسیر در ۱۰ منطقه کشور که عبارتند از تهران، فارس، خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، مازندران، اصفهان، کرمان، خوزستان و آذربایجان شرقی تمامی اساتید تحت بازآموزی درس دفاع مقدس برای اولین بار در سطح کشور به شکل همزمان در یک مقطع مشخص از مرداد سالجاری تا اوایل شهریور تحت آموزش قرار گرفتند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید درس دفاع مقدس با موضوعات جدید و شیوه‌های جدید تدریس آشنا شدند. از دیگر مهارت‌های تحت تعلیم برای اساتید می‌توان به پاسخگویی به شبهات، ابهامات، سوالات دانشجویان، چگونگی بهره‌برداری از ابزارهای کمک آموزشی در ارائه ارتباط‌گیری و تعامل با دانشجو در حین تدریس و ... را مطرح کرد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جوانان باید درک متفاوت از دفاع مقدس داشته باشند و بر این اساس شیوه عمل هم به نحوی است که دانشجویان به صرف گذراندن دو واحد درسی سرکلاس حاضر نشوند، بلکه بتوانند از گنجینه عظیم دفاع مقدس بهره‌برداری کنند.

جلد جدید کتاب آشنایی با دفاع مقدس تا پایان سال آماده می‌شود

وی از دیگر اقدامات مناسب در این دوره را شناساندن قهرمان‌های محلی، شهرستانی و استانی دانست و افزود: دانشجویان بدانند که در گوشه و کنار محله و شهر خود چه قهرمان‌هایی حضور داشته و چه جانفشانی‌هایی انجام دادند. در این زمینه کتاب درسی آشنایی با دفاع مقدس از اوایل سالجاری تحت بازنگری قرار گرفت و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده تا پایان امسال جلد جدید از کتاب آشنایی با دفاع مقدس با سرفصل‌های مورد نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و برای دانشجویان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =