دلیل بازداشت شدن فائزه هاشمی چیست؟

کلکسیون پرونده‌ها و جرائم فائزه هاشمی شب گذشته با بازداشت وی تکمیل شد. او این بار هم همچون اغتشاشات سال‌های گذشته مردم را به آشوب‌های خیابانی دعوت کرده بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فائزه هاشمی رفسنجانی نامی آشنا که هر از گاهی به بهانه‌های مختلف، به دنبال دیده شدن و فعالیت‌های سیاسی است و به همین منظور نظرات جنجالی ارائه می‌دهد که آخرینش در رابطه با پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) بود.

بیشتر بخوانید:

چرا فائزه هاشمی کشف حجاب نمی‌کند؟

فائزه هاشمی که تا پیش از این دو پرونده مفتوح داشت، شب گذشته و از سوی یکی از نهادهای امنیتی بازداشت شد. نکته قابل تأمل در رابطه با پرونده‌های اجتماعی و سیاسی فائزه، حضور و فعالیت او در تمامی اغتشاشات است.

دعوت به آشوب‌های خیابانی و تحریک جوانان اولین باری نیست که از فائزه هاشمی سر می‌زند اما او هر بار این موضوع را رد می‌کند و بهانه‌های مختلف از علت حضور خود در خیابان از خرید مانتو تا خوردن ساندویچ ارائه می‌دهد. احضار در سال‌های ۸۰،۸۲،۸۸،۹۰،۹۵ تنها بخشی از کارنامه سیاسی فائزه است که در رابطه برخی از آنها وی محکوم و حتی روانه زندان شد. هاشمی در اوایل دهه ۹۰ و به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام، به شش ماه حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

پس از این دوره و اواخر اسفند ۱۳۹۵ هاشمی بار دیگر به شش ماه حبس تعزیری آن هم به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به چند نهاد بزرگ کشور محکوم شد.

بیستم اردیبهشت ماه سال جاری هم سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی در رابطه با پیامبر (ص) خبر داد و گفت: این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای برای وی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است. دادستان به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری کرده و پرونده در جریان است.

فائزه هاشمی یک پرونده در اجرای احکام دارد

دوازدهم تیر ماه امسال هم علی صالحی دادستان تهران از تشکیل پرونده قضائی جدیدی برای فائزه هاشمی خبر داد و گفت: در رابطه با این پرونده، قرار مجرمیت صادر شده است.

وی افزود: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.

این در حالی است که فائزه هاشمی یک پرونده هم در اجرای احکام دارد.

کلکسیون پرونده‌ها و جرایم فائزه هاشمی شب گذشته با بازداشت وی تکمیل شد. او این بار هم همچون اغتشاشات سال‌های گذشته مردم را به آشوب‌های خیابانی دعوت کرده بود.

دوشنبه این هفته بود که غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه ضمن اتمام حجت با اغتشاشگران، اعلام کرد: با اغتشاشگران، متعرضین به مال، جان و عرض مردم برخورد بازدارنده می‌شود و کسانی که با دشمن کینه‌توز همصدا و همدست شدند و جوانان را تحریک کرده و آنان را به خیابان آوردند و عناصری که به عنوان عوامل مزدور دشمن به جان و مال مردم تعرض کردند، بدانند که با آنها برخورد سختی می‌شود و این حکم عقل و شرع و قانون است که دست و پای دشمن در سرزمینمان قطع شود.

رئیس عدلیه در ادامه به اقداماتی که از جانب برخی چهره‌های مشهور برای تحریک جوانان به اغتشاش‌آفرینی صورت می‌گیرد نیز اشاره کرد و تصریح کرد: کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند و به جای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و دشمن از طریق زبان و صفحات مجازی آنها اغتشاش ایجاد کرد و جوانان را بدین وسیله تحریک کردند که به خیابان‌ها بیایند و مسببین این اعمال، پشتیبانان آنها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند، همه آنها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1154846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =