کلاس‌های حضوری خلأهای آموزشی دوران کرونا را جبران می‌کند/ مهارت‌آموزی دانشجویان با اجرای طرح پویش

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید مهارت ورزی و طرح پویش به شکل ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: آموزش‌های مجازی دانشجو را از حضور در جمع دور کرده و خلأها باید با تمهیدات مناسب و علمی برطرف شود و در عین حال با توجه به بسترهای حضور دانشجو در کلاس‌ها حضور برجسته و محوری استاد در کلاس‌ها و پوشش از اهمیت برخوردار است.

وجیهه ترکمانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دلیل برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری مقدمات همچون تجهیز خوابگاه و شست و شوی فرش‌ها، پتوها و گندزدایی اعمال شده است. متقاضیان در سیستم آموزشیار برای ورود به خوابگاه و نیاز به اسکان باید ثبت نام کرده و موارد با توجه به برنامه خوابگاه پیش از شروع سال درج شد. دانشجویان برای ترم تابستان رشته پیراپزشکی برای کارهای عملی و حضور در بیمارستان امکانات خوابگاهی دریافت می‌کنند. در وضعیت کنونی با توجه به ورودی‌های جدید در خوابگاه به ارائه سرویس به دانشجویان می‌پردازیم.

وی درباره کم و کیف ارائه خوابگاه به دانشجویان پسر و دختر افزود: در این واحد دانشگاهی برای دانشجویان دختر خوابگاه ارائه شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره روند ارائه خدمات در سلف ادامه داد: در این واحد بوفه‌های مستقر در دانشگاه فعال شده و با توجه به افزایش قیمت در مواد غذایی و نیاز به تمهیدات لازم برای ارائه غذای گرم با کیفیت و قیمت مناسب به دانشجویان ارائه شده است. از سوی دیگر واحد دانشگاهی هم با توجه به تورم موجود چندان متضرر نشود. در این وضعیت باز هم دانشگاه مدافع منافع دانشجو و ارائه امکانات رفاهی و غذای گرم با کیفیت و با قیمت مناسب است.

جبران خلأهای آموزشی با حضور استاد در کلاس

ترکمانی درباره کم و کیف جبران عقب افتادگی‌های آموزشی ناشی از کرونا در برخی از واحدهای درسی به ویژه واحدهای عملی ادامه داد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها که از ترم گذشته برگزار شده  است، طبیعتا آموزش‌های مجازی دانشجو را از حضور در جمع دور کرده و خلأها باید با تمهیدات  مناسب و علمی برطرف شود و در عین حال با توجه به بسترهای حضور دانشجو در کلاس‌ها حضور برجسته و محوری استاد در کلاس‌ها  و پوشش از اهمیت برخوردار است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس درباره بهره‌مندی از آموزش‌های هوشمند با توجه به شیوع کرونا و کلاس‌های حضوری ادامه داد: بی شک شیوه پاندمی کرونا باعث شد تا آموزش در بستر مجازی و زیرساخت‌های مناسب خود را پیدا کرده و این ظرفیت وجود داشته و برای بهبود کارهای آموزشی کمک می‌کند. در این شرایط می‌توان از ظرفیت آموزش‌های ترکیبی بهره برد، اما لذت بهره‌برداری بیشتر آموزش در کلاس‌ها می‌تواند علم آموزی و دانش افزایی را دانشجو تجربه کرد و آداب حضور در جمع و  افزایش اعتماد به نفس در بین دانشجویان را ارتقا داد. هرچند این قابلیت در آموزش‌های مجازی وجود ندارد.

توجه ویژه به طرح پویش در سال تحصیلی جدید

وی درباره اقدامات فرهنگی جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تاکید کرد: یکی از بسترهای محوری در سال تحصیلی جاری طرح پویش و هر دانشجو یک مهار مدنظر قرار گرفته است. مساله مهارت آموزی و مهارت افزایی دانشجویان در رشته تحصیلی مهارتی را با علاقه بیاموزند و در صدد هستیم با توجه به طرح آمایش سرزمین و این خطه جغرافیایی با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تفاهم‌نامه منعقد شده و به سهولت بتوان از ظرفیت اساتید و صنایع دستی برای مهارت آموزی دانشجو و به تبع آن استفاده از وام‌ها و تسهیلات موجود و صدور گواهی‌نامه برای دانشجویان شرکت کننده در این دوره‌ها تسهیلات به آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =