۶۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد کرمانشاه در صنایع بومی مشغول به کار شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تا دهم مهرماه ۲هزار نودانشجو ثبت ‌نام نهایی ترم تحصیلی جدید و پرداخت شهریه ثابت در دانشگاه آزاد استان کرمانشاه داشته‌اند؛ البته تعدادی پیش ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام‌های خانواده ایثارگران که پرداختی ندارند، بیش از این مقدار است.

فرهاد گل‌محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دو دانشکده مهارتی در واحدهای کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب داریم که امسال تعدادی رشته مهارتی جدید به آن‌ها اضافه شده است. دسته‌ای از این رشته‌ها از واحدهایی که متقاضی کم‌تری داشتند به این دانشکده‌ها منتقل شده و گروه دیگری با موضوعات نو و سرفصل‌های تازه‌ای طراحی شده است. با توجه به پتانسیل خوبی که استان ما در حوزه ورزش وجود دارد و بر اساس رایزنی‌هایی که باادارات مختلف مثل آموزش و پرورش داشتیم، تصمیم به تاسیس مدرسه‌ عالی مهارتی ورزش گرفتیم که بزودی در کرمانشاه عملی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف، کلینیک‌های خدماتی تخصصی را در دانشگاه راه‌اندازی کرده‌ایم. کلینیک‌های خودرو برای ارائه خدمات مکانیک، ورزش، ادبیات فارسی جهت ویرایش پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشگاهی، لوازم الکترونیک برای تعمیرات برقی و حقوق از جمله آن‌ها هستند که توانستند علاوه بر ایجاد بستر فعالیت برای فارغ‌التحصیلان، عملکرد خوبی نیز داشته باشند. ۶۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه جذب صنایع مختلف شده اند.

گل‌محمدی با گلایه از بعضی صنایع طرف قرارداد با دانشگاه در طرح پویش، گفت: رایزنی‌های گوناگونی با اکثر صنایع استان به منظور اجرای طرح پویش داشتیم که متاسفانه هنوز شاهد همکاری جدی و عملی در بعضی از آن‌ها نبوده‌ایم . با توجه به این‌که بیشترین نرخ رشد بیکاری در کشور از آن استان کرمانشاه است، اجرای این طرح می‌تواند کمک قابل توجهی به حل این معضل داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر استان‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را برای دانشجویان در نظر گرفته است؛ البته بعضی از این واحدها متناسب با جایگاه خود در رتبه‌بندی واحدها، شهریه خیلی کم‌تری دارند. حتی شهریه‌های رشته‌های کم متقاضی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. امروز شهریه مهدکودک‌ها و مدارس غیرانتفاعی و حتی مدارس سما خیلی بیشتر از هزینه تحصیل در دانشگاه آزاد است و در این میان صرفا دانشگاه آزاد بدنام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تا دهم مهرماه ۲هزار نودانشجو ثبت ‌نام نهایی ترم تحصیلی جدید و پرداخت شهریه ثابت در دانشگاه آزاد استان کرمانشاه داشته‌اند؛ البته تعدادی پیش ثبت‌نام‌ها و ثبت‌نام‌های خانواده ایثارگران که پرداختی ندارند، بیش از این مقدار است. ثبت‌نام دانشجویان رشته‌های پیراپزشکی نیز تازه از ۱۰ مهرماه آغاز شده است. تنها مشکلی در زمینه ثبت‌نام با آن روبر هستیم، مسئله دانشجویان عراقی است که بخاطر عدم وجود دانشگاه آزاد کرمانشاه در لیست منتشر شده از دانشگاه‌های ایرانی مورد تایید عراق، علی‌رغم پیش ثبت‌نام ۷۰۰ نفر از عراقی‌ها، نمی‌توانیم به لحاظ قانونی آن‌ها را ثبت نهایی کنیم. معاونت بین الملل اعلام کرده‌ که در حال پیگیری و رایزنی برای حل این مشکل است اما تاکنون تغییری اتفاق نیافتاده است. دانشجویان عراقی یکی از منابع اصلی مالی ما، حدود ۴۰ درصد را تشکیل می‌دهند که امیدواریم بتوانیم به حالت عادی قبل برگردیم.

او در پایان تاکید کرد: ما پارسال تعداد ۱۸ خودروی دانشگاه را به فروش رساندیم تا بتوانیم با استفاده از آن و کمک سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، ساختمان نیمه کاره دانشگاه در قصر شیرین را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری رسانیم. زمین این ساختمان را دولت به صورت اجاره به شرط تملیک ۱۵ ساله در اختیار ما قرار داده است که از ۱۵ سال، تنها ۳ سال باقی مانده و اگر نسبت به تکمیل آن اقدام نکنیم، وزارت مسکن آن‌ را پس می‌گیرد. امسال ا بازگشایی مرز در ایام اربعین، مشکلات عدیده‌ای در حوزه اسکان و پارکینگ خودرو برای همکاران‌مان داشتیم که ساختمان مذکور می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد. علاوه بر بهره‌برداری رفاهی، امکان ارائه خدمات آموزشی نیز در استفاده کرد.

انتهای پبام/

کد خبر: 1155243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =