جزئیات وقایع دانشگاه شریف از زبان دبیر شورای صنفی/ دانشجویان خارج از محوطه دانشگاه بازداشت شدند

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف به تشریح وقایع شب گذشته دانشگاه شریف پرداخت.

علی محدث زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی در وقایع اخیر دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: هنوز آمار دقیقی از تعداد دانشجویان بازداشتی در دست نیست، اما تخمین زده می‌شود که تعداد دانشجویان مفقود شده بین ۴۰ تا ۵۰ نفر باشد؛ البته ممکن است تعدادی از دانشجویان در محوطه دانشگاهی خوابگاه مخفی شده باشند و جزو این آمار محسوب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس توضیحاتی که مسئولان به ما ارائه کرده‌اند، ۳۵ نفر از دانشجویان بازداشت شده‌اند و به جز ۶ نفر، تمامی دانشجویان آزاد شدند. البته تخمین زده می‌شود آمار مفقودی‌ها بیش از این باشد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف درباره وضعیت کنونی دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر هراس و واهمه بین دانشجویان وجود دارد. از طرفی نگرانی‌هایی درباره وضعیت ۶ نفری که هنوز بازداشت هستند، در بین دانشجویان وجود دارد. من با ۲ نفر از دانشجویانی که آزاد شده بودند صحبت کردم و حالشان خوب و مساعد بود.

محدث زاده بیان کرد: نیروهای انتظامی وارد محوطه دانشگاه نشدند و بازداشت دانشجویان در خارج از محوطه دانشگاه صورت گرفته است. شایعاتی درباره تیراندازی در راهروهای دانشگاه شنیده می‌شد من از چند دانشجویی که این اخبار را منتشر می‌کردند جویا شدم که از کدام دانشکده هستند تا صحت و سقم ماجرا را جویا شوم اما هیچ پاسخی دریافت نکردم. حتی خودم به ۴ دانشکده سر زدم، چند نفر از دانشجویان نیز به نمایندگی به سایر دانشکده‌ها رفتند اما خبری از تیراندازی در راهروهای دانشکده‌ها و طبقات نبود.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: پارکینگ دانشگاه خارج از محوطه در میدان تیموری قرار دارد. دانشجویان شب گذشته قصد خروج از دانشگاه را داشتند و می‌خواستند از کنار دانشکده مکانیک به سمت میداد تیموری و پارکینگ حرکت کنند. دانشجویان هنگام ورود به پارکینگ دستگیر شده بودند.

وی در پایان افزود: در ساعت پایانی شب گذشته فضای دانشگاه کاملا امن بود. روایت‌هایی مبنی بر تیرهای پلاستیکی در طبقات پارکینگ شنیده می‌شود. من تصور می‌کنم روایت پارکینگ و محوطه دانشگاه با یکدیگر ادغام و اندکی اغراق شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155298

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =