آصفری: شرایط برای همه مردم جهت استفاده از هواپیما فراهم نیست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه قیمت بلیت هواپیما زیاد است؛ هواپیماها متعلق به بیت‌المال و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده اما شرایط برای همه مردم جهت استفاده از هواپیما فراهم نیست و فقط امکان استفاده محدود قشری با درآمد خوب فراهم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدحسن آصفری در ارزیابی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور گفت: متاسفانه قیمت بلیت هواپیما زیاد است؛ هواپیماها متعلق به بیت‌المال و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده اما شرایط برای همه مردم جهت استفاده از هواپیما فراهم نیست و فقط امکان استفاده محدود قشری با درآمد خوب فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش نرخ بلیت هواپیما

وی نبود نظارت در حوزه فروش بلیت ها و چارترها توسط برخی شرکت ها به صورت آفلاین را از جمله دلایل افزایش قیمت بلیت هواپیما برشمرد و افزود: با مقایسه بین قیمت بلیت هواپیما پرواز ترکیه با پرواز داخلی این سوال به وجود می آید که چرا بعضا بلیت ترکیه قیمت کمتری دارد؟ 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا بعضا قیمت بلیت سفر هوایی به ترکیه کمتر از سفر به عتبات عالیات است، گفت: ادعا می شود که هزینه های سنگین فرودگاه عراق باعث افزایش قیمت بلیت پروازهای عراق شده است. در این جا باید وزارت خارجه رایزنی‌هایی برای کم شدن هزینه‌ها انجام دهد.

آصفری با اشاره به تفاوت قیمت بین پروازهای داخلی گفت: مگر چه تفاوتی بین پروازهای داخلی وجود دارد که قیمت بلیت ‌پرواز مشهد از  کیش گران‌تر است؟ لازم است سازمان هواپیمایی برای رسیدگی به این موارد و مشخصا افزایش بی رویه قیمت بلیت هواپیما ورود کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1155656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =