درخواست فرانسه برای آزادی اتباع این کشور در ایران

وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با همتای ایرانی خود،‌ آزادی سریع اتباع فرانسوی را که در این کشور بازداشت هستند، خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه فرانسه، کاترین کولونا در تماس تلفنی دیشب (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان درمورد وضعیت فرانسویانی که در ایران بازداشت شده اند صحبت کرد و آزادی فوری آنان را خواستار شد.

بیشتر بخوانید:

7 روز از اعتصاب کارکنان توتال فرانسه می‌گذرد

بر پایه بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه، «او همچنین ماهیت غیرقابل قبول اعترافات تلویزیونی دو نفر از آنها را به یادآوری کرد".

وزیر خارجه فرانسه همچنین به شدت آنچه را که «سرکوب‌» در ایران نامید محکوم کرد و از ایران خواست به تعهدات بین المللی که خود آنها را پذیرفته است به‌ویژه در منشور بین‌المللی مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی، پایبند باشد.

کولونا دیروز در مصاحبه با رادیو «فرانس انتر» ادعا کرده بود که پنج فرانسوی در ایران بازداشت هستند.

به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه خارجی در قبال ایران، اظهارکرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که به صورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته‌اند، کاملا جدا است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه گفت: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دو کشور تاکید کردند و همچنین آخرین وضعیت گفت وگو برای لغو تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و آن را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =