ابراهیم یزدی دروغ می‌گفت که امام شروع‌کننده جنگ بود / افراط و تفریط در فیلم‌های دفاع مقدس + فیلم

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: مرحوم ابراهیم یزدی به دروغ عنوان می‌کرد که امام شروع‌کننده جنگ بوده و ادامه جنگ هم دست ایشان بوده است. اما ما می‌دانستیم که چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مصطفی بیات جانباز هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز عنوان کرد: مرحوم ابراهیم یزدی به دروغ عنوان می‌کرد که امام شروع‌کننده جنگ بوده و ادامه جنگ هم دست ایشان بوده است. اما ما می‌دانستیم که چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید:

وقتی جنگیدیم به دریافت تسهیلات از بنیاد فکر نمی‌کردیم / هنر ما در حوزه دفاع مقدس در و پیکر ندارد

وی گفت: انقلاب ما ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و اولین حمله‌ای که صدام به‌طور رسمی انجام داد بمباران گمرک شهر مهران فعلی در تاریخ فروردین ۵۸ بود، زمانی که تنها ۲ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود، با وجود این شرایط آیا هیچ عقل سلیمی چنین حرفی را باور می‌کند که ما شروع‌کننده جنگ باشیم. در واقع این صدام بود خلق عرب را تشویق به جنگ کرد. اما رسانه‌های عبری و عربی سخنان امام را به صورت تقطیع شده نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند که امام شروع‌کننده جنگ بوده در صورتی که این یک دروغ بزرگ است. این جنگ، یک جنگ تحمیلی بود و شروع‌کننده آن صدام.

بیات همچنین در خصوص فیلم‌هایی که در زمینه دغفاع مقدس ساخته شده نیز عنوان کرد: آن چیزی را که من با توجه به مشاهداتم می‌توانم بیان کنم، این است که آنچه تاکنون ارائه شده دارای افراط و تفریط بوده است. مثلا در فیلم‌ها افراد مذهبی را ما فوق بشر نشان می‌دهند و یا برعکس این موضوع را بسیار پیش پا افتاده‌تر از آنچه که هست نشان می‌دهند، ولی حقیقت آنچه ما در جنگ مشاهده کردیم بسیار متفاوت‌تر از این‌هاست. هنر ما در حوزه دفاع مقدس در و پیکر ندارد و هیچ اصول و چارچوبی در این زمینه ندیده‌ایم. در ادامه فیلم مصاحبه کامل با مصطفی بیات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

کد خبر: 1156160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =