امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه NUACA ارمنستان

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی میان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه ملی معماری و عمران (NUACA) جمهوری ارمنستان، به امضای پیام نجفی و یغیازار وارطانیان ریاست این دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، در حاشیه سفر نماینده دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به جمهوری ارمنستان، تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و فرهنگی به منظور توسعه روابط بین‌المللی با دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان منعقد شد. این تفاهم‌نامه با هدف پیشبرد مأموریت‌های علمی دانشگاه آزاد اصفهان در عرصه بین‌المللی و ایجاد ظرفیت‌های همکاری با کشورهای همسایه ایران در دستور کار قرار گرفته است. مفاد تفاهم‌نامه در ماه‌های اخیر طی مذاکرات مستقیم مقدی خدابخشیان عضو هیأت علمی و نماینده دانشگاه ‌آزاد اصفهان و نمایندگان دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان، به توافق طرفین رسیده بود و اخیرا نیز به امضای پیام نجفی و یغیازار وارطانیان به عنوان رؤسای دو دانشگاه رسید.

همکاری در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و اقتصادی میان طرفین

خدابخشیان دراین‌‎‌باره اظهار کرد: همکاری در زمینه‌های معماری، شهرسازی، راه و ساختمان، آموزش و پرورش کادرهای مشترک، اجرای مشترک فعالیت‌های علمی و پژوهشی، اجرای رساله‌های دکترا، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی و همکاری در زمینه تجاری‌سازی دانش از محورهای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان است.

NUACA از باسابقه‌ترین دانشگاه‌های منطقه است

این عضو هیأت علمی گروه معماری افزود: دانشگاه ملی معماری و عمران ارمنستان از باسابقه‌ترین دانشگاه‌های منطقه است و فعالیت‌های آموزشی خود را از سال ۱۹۲۱ با محوریت رشته‌های طراحی‌محور پیش می‌برد. این دانشگاه پیش از این، طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد نانو ایران، همکاری‌هایی را در زمینه مصالح ساختمانی آغاز کرده‌ است. ارتباط میان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه NUACA به پیشنهاد اینجانب و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با همکاری سفارت ارمنستان در ایران و روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی، شکل گرفته است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و دانشگاه NUACA ارمنستان

تقویت مبادلات ایران و ارمنستان در قالب اتحادیه اوراسیا

خدابخشیان در پایان گفت: این تفاهم‌نامه در راستای اهداف راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه بین‌المللی شدن، در بخش شمالی ایران بسترساز اتفاقات مثبتی خواهد شد. با توجه به آن‌که ایران از سال ۲۰۲۱ وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا شده و ارمنستان تنها کشور عضو این اتحادیه است که با ایران مرز مشترک زمینی دارد، تفاهم‌نامه‌هایی از این دست با توجه به روابط دیرینه فرهنگی، علمی و اقتصادی میان دو کشور می‌تواند زمینه‌ساز تقویت ارتباطات و مبادلات میان ملت‌های ایران و ارمنستان باشد.

خبرنگار: سجاد ابویی

انتهای پیام/

کد خبر: 1156181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =