یک پرونده‌ جنایی در آمریکا موضوع سریال جدید نتفلیکس شد

نتفلیکس سریال کوتاه جدیدی با محوریت یکی از پرونده‌های جنایی هولناک در سال‌های اخیر آمریکا را منتشر کرده است؛ موضوعی که به نظر نمی‌رسد صرف توجه به یک ماجرای جنایی ساده از جانب این پلتفرم باشد که این روزها به لحاظ تعداد کاربران، در وضعیت چندان مساعدی هم به سر نمی‌برد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از الجزیره، سریال (Sins of Our Mother) «گناهان مادرمان» که به تازگی از نتفلیکس منتشر شده، به یک پرونده جنایی هولناک می‌پردازد که در سال ۲۰۱۹ در ایالت آیداهو آمریکا به وقوع پیوست. این سریال که بر اساس داستانی واقعی تصویر شده، ماجرای مادری را روایت می‌کند که فرزندانش را به قتل می‌رساند.

این مینی سریال در سه قسمت ساخته شده و به نظر می رسد علاوه بر روایت پرونده، همانند بسیاری از مجموعه‌های امریکایی در لفافه ایجاد شبهه و آسیب رساندن به عقاید انسان‌های مذهبی را هم در دستور کار دارد؛ چراکه قاتل اصلی سریال که یک مادر است، فرزندانش را به بهانه پیروی از عقاید خاصی به قتل می‌رساند. بر این اساس می‌توان گفت، پلت‌فرم و شرکت تولیدکنندهٔ محتوای آمریکایی در دنبال کردن اهدافش، حتی از جایگاه مقدس مادران هم نمی‌گذرد!

سریال «Sins of Our Mother» ماجرای تحقیقات در پی گم شدن فرزندان لوری والو است و با صحنه‌ای واقعی آغاز می‌شود که در آن یکی از همسران سابق لوری والو به پلیس اطلاع می‌دهد که همسر سابقش به خانه او دستبرد زده و فرزندانشان را دزدیده است. سپس از طریق تحقیقات یک خبرنگار ادامه ماجرا را می‌بینیم.

رسانه‌های آمریکایی در آن سال بر اساس اطلاعاتی که داشتند به این جنایت پرداختند اما روایت این ماجرا در قالب یک سریال، به سازندگان قابلیت ارائه آمیزه‌ای از تخیل و واقعیت را داده است. همچنین اعترافاتی از پسر بزرگ همسر اول متهم و نیز مادر و برخی از دوستانش هم به این روایت کمک کرده است.

سریال «Sins of Our Mother» وسواس‌های زنی را نمایش می‌دهد که از تنهایی او آغاز می‌شود. این زن ادعا می‌کند به او مسوولیت کار مهمی سپرده شده است.

الجزیره هم در قسمتی از این گزارش به داستان سریال انتقاد کرده و آورده است: برخلاف روایت اصلی، در سریال می‌بینیم که وسواس‌های زن آمریکایی با رفتن به کلیسا افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که توجیه منطقی برای رابطه کلیسا رفتن و انگیزه قتل در انسان‌ها وجود ندارد و مشخص نمی‌شود که چرا انسان‌های دیگری که به کلیسا می‌روند چنین اقداماتی انجام نداده‌اند؟

در روایت حقیقی ماجرا، لوری والو که از فرقه مورمون‌ها است، خود را فردی خاص و متفاوت با دیگر هم‌فرقه‌ای‌هایش دانسته و شیفته شهرت بوده است. او به خاطر همین متفاوت پنداشتن خود، در خیالاتش گمان کرده که ملاقات‌های خاصی داشته است.

بعد از ارتباط با همسر پنجمش که نویسنده‌ای است که با  وسواس زیادی معتقد است پایان جهان نزدیک است، تغییرات مهمی در زندگی لوری والو شکل می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت ریشه افکار جنایتکارانه‌اش مبنی بر اینکه باید چیزهای بی‌اهمیت را فدا کند یا به اعتقاد خودش حیات واقعی را به آن‌ها بازگرداند، از همین زمان شکل گرفته است. به ادعای لوری، از او و همسرش خواسته شده تا ۱۴۴ هزار انسان را بکشند یا به گفته خودش به زندگی حقیقی باز گردانند.

داستان سریال با ربوده شدن دو فرزند کوچک این مادر و تلاش او برای خلاص شدن از شر اجساد مانند جسدهای قبلی، آغاز شده و به محاکمه ناتمام او و شوهرش به پایان می‌رسد اما در پایان سریال به طور قطع مشخص نمی‌شود که او و شوهرش بچه‌ها را به قتل رسانده‌اند.

فرقه آخرالزمانی مورمون‌ها هرگونه ارتباط میان افکار این زن و همسرش با عقایدشان را رد کرده‌اند و آن را به حالات فردی آن‌ها مربوط دانسته‌اند که می‌تواند در پیروان هر مسلکی در افراد وجود داشته باشد. اما در هر صورت سریال ممکن است باعث بدبینی بیننده‌ها نسبت به فرقه مورمون‌ها شود. زیرا در مدت اخیر آثار هنری دیگری نیز با تمرکز بر جرم و جنایت پیروان این گروه ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =