افکار دانشجویان هدف گروه‌های ضدانقلاب است/ همنوایی ناخواسته برخی استادان با جریان‌ها

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعتقاد دارد که دشمن و جریان‌ها ضد انقلاب با استفاده از فضای غبار آلود کنونی، برای افکار عمومی جامعه و به ویژه دانشجویان مظلوم نمایی می‌کند.

عمادالدین صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وقوع برخی اغتشاشات و رفتارهای هنجارشکنانه در دانشگاه‌ها اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که ادبیات دانشجویان و دانشگاهیان اندیشه، گفت‌وگو و عقلانیت است؛ اما متاسفانه وقایعی در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که دور از فضای ذاتی و منطقی این نهاد علمی بود.
وی با طرح سوال «چگونه می‌شود همزمان با سردادن شعار آزادی خواهی، توهین و هنجار شکنی کرد؟» عنوان کرد: به عقیده بنده، ما در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از نمودهای عینی قشر نخبگانی جامعه بیش از گذشته به ایجاد فضای اخلاقی و منطقی نیازمندیم؛ چون وقایع اخیر کشور نشان داد که دانشجویان به دنبال تریبونی برای رساندن صدای خود به مسئولان هستند و در این راه شاید ناخواسته درگیر توطئه‌ها و بازی‌های رسانه‌ای شوند. 
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تلاش‌های گسترده رسانه‌ای‌ ابزارها و شیوه‌های مرسوم تاثیرگذار بر احساسات جامعه توسط برخی جریانات ضد انقلاب بوده‌ایم، گفت: خط مشترک منافقین، تجزیه طلبان، سلطنت طلبان، پژاک و تمامی مخالفان جمهوری اسلامی، به کلید واژه آشوبگری و اغتشاش ختم می‌شود.
وی افزود: چگونه می‌شود منافقین و کومله که خود سال‌ها با زیرپا گذاشتن حقوق طبیعی انسان‌ها موجب جنایت‌های متعدد شده‌اند، امروز مدعی آزادی و حقوق زنان شوند؟ این موضوعی است تک تک دانشجویان و مردم باید درباره آن تامل کنند.
صفایی تصریح کرد: دشمن در حالی به دنبال ممانعت از پیشرفت و انتقال پیام ناامنی و آشوب در کشور به جامعه بین المللی است که قوای سه گانه و تمامی ارکان نظام پیگیر گره گشایی از مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشت مردم هستند.
این فعال دانشجویی درباره علت وقوع ناآرامی‌ها در دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی دانشجویان نیز مانند سایر اقشار مردم، نارضایتی‌هایی دارند که عمده آن به نبود اشتغال یا مسائل اقتصادی مرتبط است. بنابراین آنها تنها به دنبال بیان خواسته خود هستند؛ اما شاید راه مناسب آن را نمی‌دانند، البته تحریک‌های بیرون از دانشگاه‌ را نیز نباید فراموش کرد.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع تببین و جنگ روایت‌ها یادآور شد: حوادث اخیر به خوبی نشان می‌دهد که در جنگ رسانه‌ای، تبیین و اطلاع رسانی به موقع بسیار اهمیت دارد و پیوست رسانه‌ای باید در تمامی اعمال حکمرانی مورد توجه قرار گیرد.
صفایی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن و جریانات ضد انقلاب با استفاده از فضای غبار آلود کنونی، برای افکار عمومی جامعه و به ویژه دانشجویان مظلوم نمایی می‌کند که این مصداقی از خشونت است. در این میان نیز متاسفانه برخی استادان و چهرهای سرشناس در دانشگاه خواسته یا ناخواسته در همنوایی با این جریان گام برمیدارند.
انتهای پیام/
کد خبر: 1156592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =