فتنه‌های اخیر نوجوانان را تهدید می‌کند/ مصونیت از تهاجمات حوزه تربیتی با اجرای سند تحول بنیادین

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما در واکنش به حوادث و فتنه‌های اخیر و چگونگی مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب‌ها گفت: اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت‌های ۶ گانه تربیتی اجرا شود،بی‌شک این انسان از حوادث فتنه انگیز و تفرقه انگیز در امان می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید وحید معتمدی، معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحلیل حوادث اخیر و چگونگی تربیت دانش آموزان برای مصونیت در برابر فتنه‌ها گفت: این اتفاقات و فتنه‌ها را می‌توان از جنبه‌های متعدد بررسی کرد، شاید از دیدگاه تربیتی خلل اصلی و نقطه کانونی این فتنه مساله فرهنگی باشد.

وی افزود: آسیب اصلی این فتنه نوجوانان ۱۳-۱۴ ساله را تهدید می‌کند. این مساله نشان می‌دهد که نوع تربیت و آموزش ما در سیستم نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور باید دستخوش تحول شده و با دیدگاه تحولی بتوان این آسیب‌ها را بررسی و به فکر چاره برای آن بود.

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما ادامه داد: در مدارس سما هم با این نوع دیدگاه وارد عمل شدیم. اگر سند تحول بنیادین آموزش  و پرورش در ساحت‌های ۶ گانه تربیتی در قالب ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌­ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی و ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری  انسان را یک موجود متعادل تربیت می‌کند، بی شک این انسان از حوادث فتنه انگیز و تفرقه انگیز در امان می‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا فرزندانمان را در مقابل این فتنه‌ها که بیماری‌های اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد را از طریق واکسن‌های تربیتی مصون کنیم. این واکسن‌ها در قالب‌های فکری، اعتقادی و فرهنگی هستند. اگر بتوان فرزندان را در زمینه انس با قرآن و اهل بیت تربیت کرد و مودت قرآن و اهل بیت و پیامبر را به آنها آموخت می‌توان در زمینه تربیت صحیح و آموزش مناسب آنها اقدام مناسب انجام داد.

چگونه می‌توان جامعه را نسبت به بیماری‌های تربیتی واکسینه کرد؟

معاون فرهنگی، هنری و تربیتی بدنی سازمان سما تاکید کرد: دانش آموزان از طریق شیوه‌های آموزشی باید بتوانند در زمینه نماز، مطالعه و تفکر فعال بوده و هر حرفی را به راحتی قبول نکنند، بلکه در واکنش نسبت به هر حرف و عملی تفکر کنند و در زمینه مراودات با دوستان و گروه همسالان دقت کرده و درست انتخاب کنند. در این شرایط می‌توان افراد جامعه را در برابر امواج بیماری‌های فرهنگی و اجتماعی واکسینه تربیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی درباره اقدامات فرهنگی در مدارس سما برای مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب‌های احتمالی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و فکری را با رویکرد هنری و تربیت بدنی ترویج می‌دهیم. در این اقدام تلاش شده تا پایه‌های فکری، هنری و اعتقادی فرزندان به شکل تلفیقی تقویت شده و بتوان در برابر امواج فتنه‌گون مصون باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =