دانشجویان مطالبه‌گر دانشگاه آزاد اسلامی باید در ارائه راه‌حل به جامعه مشارکت کنند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ضمن تشریح فرآیند بازگشایی کامل دانشگاه پس از دوران کرونا، بر اهمیت مطالبه‌گری و ارائه راه‌حل به جامعه در قالب گفتار و قلم دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در حاشیه گردهمایی دانشجویان جدیدالورودِ این دانشگاه که برای آشنایی نودانشجویان با رشته‌های خود برگزار شد، گفت: با همه‌ سختی‌ها، چالش‌ها و محدودیت‌هایی که در طول پاندمی کووید-۱۹ داشتیم، بالاخره بازگشایی دانشگاه اتفاق افتاد و ثبت‌نام‌ ترم اولی‌ها، تشکیل انجمن‌ها و کانون‌ها با روند عادی در حال جریان است. به خاطر شرایط کرونا، دانشجویان تا حد زیادی نسبت به جوانب مختلف زیست دانشگاهی ناآگاه هستند و این موضوع، کار ما را چند برابر بیش‌تر می‌کند. به لطف خدا و همت همکاران‌مان، روند ارائه خدمات در مسیر خود جلو می‌رود و سلف، خوابگاه و سرویس‌های‌ ایاب و ذهاب داخلی و اقماری هم فعال هستند.

تقویت خدمات رفاهی در پی مطالبات صنفی دانشجویان

سعید شریفی ادامه داد:‌ درخصوص بخشی از مطالبات صنفی دانشجویان، خدمات رفاهی دانشگاه در چهارچوب جدید ارائه خدمات رسماً از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود. ما در سال‌های گذشته برنامه صبحانه نداشتیم ولی امسال ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۰۰ در دانشگاه صبحانه ارائه می‌کنیم؛ یعنی حتی اگر کسی برای حضور در کلاس عجله داشته باشد، می‌تواند در ساعت استراحت صبحانه بخورد. سپس از ساعت ۱۰:۰۰ وارد فاز ارائه میان وعده و ناهار می‌شویم. در این خصوص قراردادها منعقد شده و دانشجویان نیز در حال دریافت خدمات هستند و از این منظر مشکلی نداریم.

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به میزبانی تشکل‌های دانشجویی

وی هم‌چنین در خصوص مطالبات صنفی و مدنی دانشجویان در حاشیه تجمعات اخیر گفت: هفته‌ گذشته تجمعاتی در دانشگاه داشتیم و دانشجویان در چارچوب قانون و با حضور مسئولان دانشگاه مطالبات خود را بیان کردند. در تلاش هستیم کرسی‌های آزاداندیشی را به دست خود دانشجویان برگزار کنیم. ما تمایلی به ورود مستقیم و تصدی‌گری نداریم. تا کنون چند گروه برای برگزاری این جلسات درخواست داده‌اند که ما نیز با آن‌ها موافقت کردیم و تنها مشکل ما تداخل با برنامه‌های دانشجویان جدیدالورود است و با پایان جلسات توجیهی دانشجویان جدیدالورود، قطعاً برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت. تشکل‌های دانشجویی در این رابطه درخواست خود را ارائه کرده‌اند و قرار است با مسئولان شهری و استانی برای حضور در دانشگاه مذاکره شود.

توجه به ظرفیت تشکل‌ها و نشریات برای بیان مطالبات نسل جوان

این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری دانشجویی در چهارچوب‌های معین گفت: ما بر بیان مطالبات نسل جوان در قالب گفتار و قلم دانشجویان تأکید داریم و انتظارمان این است که دانشجویان از ظرفیت تشکل‌ها و نشریات حتماً بهره ببرند. دانشجو باید با شخصی که خارج از دانشگاه مطالباتی دارد متفاوت باشد و با زبان دانشگاهی صحبت کند. بخش عمده‌ای از مطالبات به حق است و بخش دیگر به هیجانات گره خورده‌ است که باید مشخص و تفکیک شود؛ جامعه دانشگاهی چه در مقام تفکیک مطالبات به حق از مسائل هیجانی و چه در مقام ارائه راه‌حل برای هر دو، در برابر جامعه مسئول است. همیشه نمی‌توان در مقام اعتراض برآمد و دانشجویان ضمن مشارکت در فرآیند مطالبه‌گری، باید به حل مسائل جامعه خود کمک کنند.

دانشجویان مطالبه‌گر دانشگاه آزاد اسلامی باید در ارائه راه‌حل به جامعه مشارکت کنند

دانشجویان جوان، سکان‌دار آینده ایران

شریفی در پایان گفت: ایران متعلق به همه ایرانیان است و نسل جوان، سکان‌دار آینده کشور خواهد بود. رسالت ما به عنوان عضو هیأت علمی و دست‌اندکاران خانواده دانشگاه، کمک به پرورش دانشجویان است. با گشایش کامل دانشگاه و فروکش نسبی کرونا، تلاش داریم در مسیر پرورش نسل جوان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و امیدوارم با مشارکت فعال خود دانشجویان، بتوانیم فردایی بهتر را برای کشور عزیزمان رقم بزنیم.

خبرنگار: علیرضا حافظ

انتهای پیام./

کد خبر: 1156747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =