حذف برخی دانشگاه‌های کشور از نظام رتبه‌بندی شانگهای

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه برخی دانشگاه‌های کشور براساس رتبه بندی جهانی شانگ‌های از واحد بین الملل حذف شدند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حال رقابت با دانشگاه‌های تراز اول کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی است.

ایمان ریاضی، مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند اخذ اقامت برای دانشجویان غیرایرانی گفت: برای این دانشجویان درخواست ویزا از سوی سازمان مرکزی ارسال شده و پلیس بین الملل ناجا با دانشگاه همکاری دارد.

وی با بیان اینکه برای دانشجویان غیرایرانی در سال تحصیلی جاری ورودی جدید پذیرش نشده است، افزود: باید معیارهای دانشگاهی را اصلاح کرده و از سپتامر ۲۰۲۲ برخی از دانشگاه‌های سراسر کشور از فهرست پذیرش دانشجویان غیر ایرانی حذف شدند و  دانشجویان بر اساس بررسی‌های وزارت آموزش عالی عراق فقط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد می‌توانند به تحصیل بپردازند و دیگر دانشگاه‌ها از اعتبار لازم برخوردار نیستند.

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ادامه داد: از سوی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات مناسب انجام و شاخص‌های مورد نظر ارائه شده است. امیدواریم تا چند ماه آینده مشکلات موجود برطرف شود، چون در وضعیت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و دیگر واحدهای استان خوزستان جذب دانشجو غیر ایرانی ندارند.

ریاضی تاکید کرد: دانشگاه‌های مطابق با رتبه بندی جهانی شانگ‌های و QS  معیار قرار داده شده و دانشگاه‌هایی که در رنکینگ جهانی بودند در یک محدوده خاص به عنوان دانشگاه‌های مورد تایید قرار داده و مابقی دانشگاه‌های حذف شدند. برای مثال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علامه طباطبایی هم از فهرست دانشگاه‌های مورد تایید خارج شدند.

رقابت دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های تراز اول کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ادامه داد: دانشگاه در وضعیت کنونی برای ارتقای جایگاه خود اقدامات متعدد انجام داده و البته این تصمیم‌گیری به یکباره انجام شده است. برای ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها از اساتید بین المللی و پژوهش بین الملل استفاده و نتیجه این اقدام به مسئولان عراقی ارسال شده تا مشکلات موجود برطرف شود. دانشگاه آزاد اسلامی به پژوهش و فناوری علاقمند بوده و در حال رقابت با دانشگاه‌های تراز اول کشور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

ریاضی درباره وضعیت کنونی دانشجویان غیرایرانی فعلی در دانشگاه‌های داخل کشور افزود: برای این افراد مشکلی بروز نکرده و همچنان به تحصیل می‌پردازند و بعد از پایان مقطع تحصیل مدرکشان  هم مورد تایید است.

وی درباره افزایش میزان شهریه در سال تحصیلی جاری گفت: هنوز از سوی حوزه بین‌الملل تصمیم‌گیری نشده است، چون شهریه این افراد به دلار محاسبه شده و برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ با پرداخت شهریه ارزی افزایش قیمت اعمال نشده است. باید دانست افزایش قیمت متناسب با دیگر دانشجویان افزایش می‌یابد و مبلغ آن چندان زیاد نیست.

تحصیل دانشجویان عراقی در رشته‌های علوم انسانی و فنی

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با بیان اینکه اغلب دانشجویان عراقی در  رشته‌های علوم انسانی و فنی به تحصیل می‌پردازند، گفت: بر اساس دستورالعمل از سوی معاونت بین‌الملل به تمامی دانشگاه‌های شاخص کیفی  مورد بررسی قرار گرفته و خوابگاه‌های VIP و مجهز با کیفیت مناسب ارائه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =