هنرستان‌های تربیت بدنی تخصصی افتتاح می‌شود/ تقویت مهارت‌های پایه ورزشی در مدارس سما

مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما از پذیرش دانش آموزان در هنرستان‌های تربیت بدنی خبر داد و افزود: برای دانش آموزان در مدارس سما هدف تقویت مهارت‌های پایه از طریق مشارکت در برنامه‌های ورزشی در راستای ارتقای فاکتورهای آمادگی جسمانی است.

جمشید همتی، مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما درباره روند برگزاری کلاس‌های تربیت بدنی در مدارس سما به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برای دانش آموزان در مدارس سعی شده بر اساس اقدامات همچون حیات پویا (طراحی ورزش‌های مختلف در محیط آموزشگاه) زمینه بازی و سرگرمی آنها را فراهم کرد تا بتوان امکانات ورزشی همچون صخره نوردی، ورزش همگانی و ... را ایجاد کرد و هدف تقویت مهارت‌های پایه از طریق مشارکت در برنامه‌های ورزشی در راستای ارتقای فاکتورهای آمادگی جسمانی است. 

لیگ ورزش‌های همگانی برای دانش آموزان برگزار می‌شود

 مسئول تربیت بدنی و سلامت سازمان سما ادامه داد: یکی از فعالیت‌های مورد اجرا در سالجاری برگزاری لیگ همگانی برای دانش آموزان است. در این شرایط دانش آموزان به شکل مجازی در دوره‌ها ثبت نام کرده و  تمرینات ورزشی را در قالب کلیپ دریافت کرده و آنها در حین ورزش از تمرینات خود فیلم گرفته و برای مسئولان امر در مدارس ارسال می‌کنند. مسابقات ورزش قهرمانی برای دانش آموزان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار و تا پایان سال دومین جشنواره پلاگینگ و جشنواره مسابقات بومی و محلی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همتی با بیان اینکه این مسابقات و برنامه‌های ورزشی فقط برای دانش آموزان مدارس سما طراحی شده است، افزود: تمامی برنامه‌های ورزشی برای ۱۳۰ هزار دانش آموز در ۷۸۰ مدرسه سما در سه مقطع ابتدای، متوسطه اول و دوم برنامه‌ریزی می‌شود.

راه اندازی مرکز استعدادیابی در غرب تهران 

وی درباره اقدامات در زمینه استعدایابی ورزشی گفت: راه اندازی مراکز استعدادیابی ورزشی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در هر استان یک مرکز راه اندازی شود. البته برای مرکز استعدادیابی ورزشی در تهران هم رایزنی‌های اولیه انجام شده و می‌توان از ظرفیت هنرستان تربیت بدنی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی واقع در غرب تهران استفاده کرد.

همتی ادامه داد: دانش آموزان از طریق راه اندازی مراکز استعدادیابی مورد ارزیابی قرار گرفته و توانایی، قابلیت و استعداد آنها در رشته ورزشی مشخص می‌شود و برای هر یک از آنها متناسب با استعداد و توانایی‌هایشان رشته ورزشی مناسب پیشنهاد می‌شود.

پذیرش دانش آموزان مستعد در هنرستان‌های تربیت بدنی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در روزهای اخیر اولین هنرستان تربیت بدنی سما در استان تهران راه اندازی شد، ادامه داد: دانش آموزان در هنرستان تربیت بدنی سر فصل داشته و دروس تخصصی ورزش را می‌گذرانند و در تلاش برای افزایش تعداد هنرستان‌ها هستیم، طبیعتا این افراد جذب رشته تربیت بدنی در دانشگاه می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان سما برای تربیت ورزشکاران حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات در ابعاد جهانی برنامه دارد؟ تاکید کرد: هم‌اکنون باشگاه‌های ورزشی سما راه اندازی شده که در زیرمجموعه تیم‌های پایه تشکیل و در لیگ‌های مختلف ورزشی در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان بتوانند شرکت کنند. همچنین از طریق تشکیل این تیم‌ها بازیکنان می‌توانند به عضویت باشگاه‌های مختلف ورزشی به عنوان بازیکن حرفه‌ای بپردازند. این اقدامات یک چرخه  متشکل از استعدادیابی، تشکیل تیم‌های پایه، عضویت در تیم‌های باشگاهی، عقد قرارداد در باشگاه‌ها و عضویت در تیم ملی در رشته‌های مختلف و در مراحل آخر شرکت در مسابقات جهانی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1157375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =