ماجرای اتفاقات روز گذشته دانشگاه خواجه نصیر چه بود؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: تعداد دانشجویانی که در جلسه سخنرانی سخنگوی دولت اخلال ایجاد کردند، اندک بود و حراست با آنان برخورد کرد.

رضا شفیع در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اتفاقات رخ داده در جلسه پرسش و پاسخ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه‌نصیر اظهار کرد: برخی از دانشجویان، صحبت کردن و فعالیت دانشجویی سایر دانشجویان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه‌نصیر تصریح کرد: البته تعداد دانشجویانی که در جلسه سخنرانی سخنگوی دولت اخلال ایجاد کردند، اندک بود و حراست با آنان برخورد کرد؛ اما امیدواریم هر چه سریعتر شاهد یادگیری فرهنگ نقد از سوی دانشجویان باشیم.

وی افزود: دانشجویانی که در سخنرانی‌ها، همایش‌ها، جلسات پرسش و پاسخ و نشست‌ها شرکت می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول، دانشجویانی هستند که دغدغه و حرف به حق دارند و به دنبال شنیده شدن، صدایشان توسط مسئولان هستند. دسته دوم، دانشجویانی هستند که از نحوه بیان درخواست خود آگاهی نداشته و ممکن است در این مسیر به روش‌های غیر معقول متوسل شوند.

شفیع درباره حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و گفت‌وگو با دانشجویان اضافه کرد: حضور مسئولان دولتی و نظامی در دانشگاه‌ها زمانی برای دانشجویان سودمند است که واقعا آنها حرفی برای گفتن داشته باشند. در غیر اینصورت برخی می‌توانند از حضور مسئولان سوءاستفاده کرده و نظم دانشگاه را بر هم بزنند.

این فعال دانشجویی گفت: متاسفانه دانشجویان حدود ۲ سال از محیط دانشگاه و زندگی و فعالیت دانشجویی دور بودند. بنابراین برخی از آنان معنای مطالبه‌گری، نحوه صحیح اعتراض یا بیان درخواست خود را نمی‌دانند. 

وی بیان کرد: برخی از دانشجویان تصورشان از دوران تحصیل فقط درس خواندن است و از جایگاه دانشجویی اطلاعی ندارند. از سوی دیگر باید دانشجویان را با هویت خودشان آشنا کرد تا متناسب با آن جایگاه، رفتار و گفتار خود را اصلاح کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =