انتظار کارفرمایان از پژوهشگران کشور واقع‌بینانه نیست/ پیشرفت گام به گام تولید محصول

هیئت علمی جهاد دانشگاهی گفت: انتظار کارفرمایان از پژوهشگران این است که محصولاتی با بالاترین کیفیت، پایین‌ترین قیمت و در کمترین زمان تولید کنند؛ در حالی که تولید محصول در جهان گام به گام پیشرفت می‌کند.

حمید هاشمی عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مشکلات پژوهشگران در حوزه نفت اظهار کرد: انتظار از سازندگان تجهیزات ساخت داخل در ایران بالا بوده و واقع‌بینانه نیست. کمال طلبی، رشد دهنده است؛ اما وقتی کسی در ابتدای راه قرار دارد، کار را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: پژوهشگران ایرانی در برخی موارد از سوی کارفرمایان در چنین شرایطی قرار می‌گیرند. بالاترین کیفیت با پایین‌ترین قیمت و در کمترین زمان انتظاری است که از پژوهشگران دارند. واضح است که هیچ کاری در اولین اقدام به ۱۰۰ درصد اهداف خود نمی‌رسد. کشورهای دیگر هم گام به گام این مسیر را با سعی و خطا طی کرده‌اند.

هاشمی با بیان این که در تکنولوژی اگر همزمان تولیدکننده و مصرف کننده با هم کار کنند، محصول خیلی سریع‌تر رشد می‌کند، گفت: در غیر این صورت ممکن است تولیدکننده منصرف شود یا مجبور شود زیر بار هزینه‌های بالایی برود تا گام‌ها را سریع‌تر طی کند.

تعدد مراکز تصمیم‌گیری، مانعی برای پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی است

هیئت علمی جهاد دانشگاهی یکی دیگر از مشکلات پژوهشگران را پیچیده بودن فرایندهای اداری رسیدگی به فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: شوراها و افراد مختلفی تصمیم‌گیرنده هستند، مراکز تصمیم‌گیری بسیاری این مراحل را سخت، پیچیده و طولانی مدت کرده‌اند. تعدد مراکز تصمیم‌گیری، مانعی برای پیشرفت فعالیت‌های پژوهشی است. قوانین هم در برخی موارد محدودکننده و مشکل‌ساز هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =