طلای جهانی به ثبات رسید

قیمت طلا پس از کاهش حدود ۱.۳ درصدی در جلسه قبل، امروز(دوشنبه) ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران محتاطانه منتظر نشست سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو ایالات‌متحده برای سرنخ‌هایی در مسیر افزایش نرخ بودند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۳.۳ درصد کاهش به ۱۶۴۲ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۴۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بازارهای جهانی طلا در روزهای آینده

شاخص دلار ثابت بود، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری بالاتر از آستانه چهار درصد بود. هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و افزایش فشارهای تورمی، فدرال رزرو را در مسیر افزایش سه چهارم درصدی دیگر نرخ بهره در نشست یکم تا دوم نوامبر نگه داشت.

افزایش نرخ بهره ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر و در عین حال دلار را که در آن قیمت‌گذاری می‌شود، افزایش می‌دهد. کلاس نات، عضو شورای بانک مرکزی اروپا گفت: این بانک می‌تواند در نشست بعدی سیاست‌گذاری خود در دسامبر، دوباره نرخ بهره خود را ۷۵ واحد افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز جمعه با ۰.۲۸ درصد کاهش به ۹۲۲.۵۹ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹.۱۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴۲.۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۱۴.۰۶ دلار رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1158106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =