تحقق توسعه پایدار با ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه/ مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه آزاد گسترش پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از گسترش مسئولیت‌های اجتماعی این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنایع خبر داد و گفت: گسترش و توسعه ارتباط تنگاتنگ با صنایع از سیاست‌های کلان دانشگاه برای رسیدن به توسعه پایدار است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر و هیئت همراه در دیدار با سرپرست و مدیران پالایشگاه گاز سرخون و قشم که به همت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و به میزبانی آن شرکت برگزار شد با ارائه راهکارهای علمی و فنی برای ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه  گفت: یکی از ارکان مهم توسعه کشور در گرو ارتباط صنایع و دانشگاه است که می تواند توسعه فناوری را در جامعه سرعت بخشد.

وی با تاکید بر بومی سازی فناوری افزود: دانش بومی سازی و تربیت نخبگان دانشگاهی به عنوان کارآفرینان این عرصه بزرگ می تواند ما را به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم سوق داده و کشور ما را از ردیف در حال توسعه به توسعه یافته مبدل کند.

این مقام دانشگاهی، نقش عوامل اجرایی را در اتصال این دوحلقه مفقوده جهت ارزیابی و اجرایی نمودن این مهم را خاطر نشان ساخت و گفت: اگر عملکرد این عوامل با برنامه ریزی و استراتژی همراه باشد بدون شک این ارتباط می تواند موثر، کارآمد و اجرایی شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تاکید کرد: در حوزه مسائل علمی و مسئولیت های اجتماعی دانشگاه بر آنیم تا با همکاری مستمر و تنگاتنگ با صنعت از طریق تولیدات شرکت های دانش بنیان دانشگاهی و افزایش محصولات صنعتی در ارتقاء سطح معیشت و اشتغال زایی جوانان و توسعه منطقه بیش از پیش نقش آفرینی نماییم.

تحقق توسعه پایدار با ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه/ مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه آزاد گسترش پیدا می‌کند

 وی افزود: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه (سما) با برپایی رشته‌های تخصصی و با اجرای طرح پویش با هدف پرورش تکنسین در رشته های گازرسانی، ابزاردقیق، الکترونیک و ...و نیز برگزاری دوره های کوتاه مدت با اعطای گواهینامه معتبر در راه علمی سازی فعالیت ها و پروژه های صنعتی می کوشد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد،  وجود پارک علم و فناوری بنیاد نخبگان و پتانسیل های موجود در دانشگاه و حضور هیئت علمی های مجرب و متخصص دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان را در جایگاه  بزرگترین مجموعه علمی و فعال این استان را یک افتخار به این مجموعه دانشگاهی خواند و یادآور شد: این دانشگاه  با افتخار آماده اجرای طرح های علمی، فناوری، پژوهشی و ... برای همکاری با تمام سازمان ها، شرکت ها، ارگان ها و ... است.

سرپرست شرکت پالایش گاز سرخون و قشم  نیز در این دیدار با تاکید بر نقش ارتباط موثر صنایع و دانشگاه گفت: بدون شک ارتباط کارآمد در گرو توسعه همکاری در راستای نیازمندی های جامعه است.

پارسا پروین، بومی سازی تولیدات علمی را یکی از مهمترین سیاست های نظام صنعت دانست و گفت: بسیاری از قطعات، تجهیزات و سایر سخت افزارها و نرم افزارهای صنعتی امروز به دست کارکنان نخبه  این شرکت تولید و انبوه سازی می شود.

وی منابع انسانی کارآمد و توانمند را بزرگترین سرمایه جامعه خواند و افزود:تولید برد های الکترونیک، پنل های تولید برق و...  توسط متخصصین این حوزه در کنار  ایجاد فرصت های مطالعاتی و عملیاتی می تواند در هموار سازی مسیر توسعه کمک شایان توجه ای کند.

در این نشست، محسن دهقانی، رئیس دبیرخانه هیئت امنا، علیرضا سایبانی رئیس شورای تخصصی پژوهش  و فناوری، مرتضی باوقار معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه، منوچهر جعفری معاون عملیات شرکت پالایش، علی حیدری زاده معاون پشتیبانی و مهندس ناخدا رئیس پژوهشگاه شرکت پالایش گاز حضور داشتند.

انتهای پیام /

  

کد خبر: 1158994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =