چگونه در تمام نقاط به وای فای دسترسی داشته باشیم؟

دسترسی به وای فای گاهی به دلایل وجود نقاط کور آسان نیست که در این مطلب به چند روش کاربردی برای رفع این مشکل پرداخته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دسترسی به اینترنت در خانه تقریبا به اندازه آب و برق ضروری شده است؛ اما مشکلات دسترسی به وای فای در هر گوشه از ساختمان غیر معمول نیست. اگر در خانه خود نقاط کور دارید، ناامید نشوید. اندازه و شکل فضای شما هر چه باشد، می‌توانید با به کارگیری چند روش کاربردی برای رفع مشکل قدم بردارید.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توان دزد وای فای را شناسایی کرد؟

محل قرارگیری روتر خود را تنظیم کنید

تغییر مسیریاب ارائه‌شده توسط ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP) ممکن است راه‌حلی بدوی برای یک مشکل فنی به نظر برسد؛ اما می‌تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. اگر می‌توانید، روتر خود را در جایی در وسط خانه خود یا تا حد امکان نزدیک به دستگاه‌هایی قرار دهید که به آن نیاز دارند.

سیگنال‌های وای‌فای برای عبور از دیوارهای بتنی یا آجری مشکل دارند و دستگاه‌های بی‌سیم مانند مایکروویو و مانیتور کودک نیز می‌توانند با سرعت وای‌فای تداخل داشته باشند. بنابراین وقتی به دنبال مکانی هستید، این را در نظر داشته باشید.

علم نشان داده است آکواریوم‌ها یا درختچه‌های تزئینی به دلیل دارا بودن تشعشعات الکترومغناطیسی نیز می‌توانند تاثیرات مضری داشته باشند.

شما تا حدودی به دلیل مکان فید اینترنتی که وارد خانه شما می‌شود، محدود خواهید شد؛ اما قرار دادن خلاقانه روتر می‌تواند راهی سریع و آسان برای از بین بردن نقاط کور وای فای باشد. حتی خرید یک کابل اتصال بلندتر بین روتر و سوکت دیواری می‌تواند فضای بیشتری برای بازی در اختیار شما قرار دهد.

از نظر قرار دادن کیت خود، باید توجه داشته باشید که لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های جدیدتر دارای آداپتورهای وای‌فای هستند که حساس‌تر و قدرتمندتر از آداپتورهای سخت‌افزار قدیمی‌تر هستند؛ زیرا این فناوری همیشه در حال بهبود است. بنابراین اگر می‌توانید، رایانه و تجهیزات قدیمی خود را تا حد امکان به روتر نزدیک کرده و دستگاه‌های جدیدتر را در نقطه دورتری قرار دهید.

اتصال اینترنت سیمی را راه اندازی کنید

همه ما به وای‌فای اعتماد کرده‌ایم؛ اما راه‌اندازی چند نقطه دسترسی کابلی در اطراف خانه نیز ارزشش را دارد. برای این منظور شما به کابل اترنت، چند پین برای نگه داشتن آن در جای خود و تعدادی پورت اترنت یدکی در پشت روتر خود نیاز دارید.

دسترسی به اینترنت سیمی به اندازه نوع بی‌سیم راحت نیست؛ برای شروع نمی‌توانید با لپ تاپ خود راه بروید، اما دو مزیت کلیدی دارد: امنیت و سرعت.

با اتصال به اینترنت سیمی، هیچ چیزی برای تداخل در سیگنال اینترنت وجود ندارد و احتمال کمتری وجود دارد که همسایگان شما بدون دسترسی فیزیکی به روتر فعالیت‌های شما را زیر نظر بگیرند.

با این حال، لازم نیست همه چیز را با سیم وصل کنید.

برای مثال، اگر می‌توانید کابل اترنت را از روتر تا پشت بام اجرا کنید، می‌توانید یک روتر دوم یا یک نقطه دسترسی بی‌سیم را به انتهای دیگر متصل کرده و یک شبکه وای فای مجزا را تنها برای پشت بام یا هر اتاق دیگری ایجاد کنید. هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد، اما اتصالات سیمی قدیمی را هنگام راه اندازی شبکه خانگی نادیده نگیرید. در حال حاضر انواع مختلفی از کیت‌های شبکه مصرف کننده برای انتخاب وجود دارد که می‌توانید به راحتی یک تنظیم سفارشی و بدون هزینه زیاد ایجاد کنید.

یک تکرار کننده وای فای یا یک روتر بهتر بخرید

ایجاد یک شبکه مش جامع می‌تواند نقاط کور وای فای را در خانه شما از بین ببرد. برخی از ISP‌ها (سایت‌ها و انجمن‌های پشتیبانی خود را برای جزئیات بررسی کنید) به شما این امکان را می‌دهند که روتر استانداردی را که عرضه می‌کنند، با روتر دیگری تعویض کنید. سازندگانی از جمله D-Link، Netgear و سایرین، روترهایی با قدرت فوق‌العاده با آنتن‌های اضافی و برد بیشتر ارائه می‌دهند که می‌تواند راه حلی برای مشکلات وای فای شما باشد.

شرکت‌های بیشتری از جمله گوگل و ایرو اکنون سخت‌افزار شبکه مش را ارائه می‌کنند که جایگزین روتر تک سنتی با چندین دستگاه در اطراف خانه می‌شود. این جعبه‌ها با همکاری یکدیگر شبکه‌ای از سیگنال‌های بی‌سیم را ارائه می‌کنند که در تئوری، باید تمام مناطق کور خانه شما را از بین ببرد.

ابتدا باید کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که سخت افزار انتخابی شما به خوبی با ISP شما کار می‌کند، اما اگر قصد دارید روتر را در خانه جدیدی از ابتدا نصب کنید، یک روتر جایگزینی یا شبکه مش می‌تواند راه حل خوبی باشد. خبر خوب این است که سخت افزار همیشه در حال بهبود است، زیرا سازندگان همواره به دنبال آنند که شبکه وای فای را تا حد امکان راحت و جامع کنند.

دستگاه‌های دیگری که باید از آن‌ها آگاه باشید، تکرارکننده‌های وای‌فای هستند، اما ما فقط پیشنهاد می‌کنیم که از آن‌ها به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید: آن‌ها به سادگی سیگنال اصلی روتر شما را تکرار می‌کنند و در طول مسیر سرعت و ثبات خود را از دست می‌دهند. با این اوصاف، آن‌ها نسبتا ارزان هستند و نصب آن‌ها بسیار آسان است. بنابراین اگر سرعت بالا دغدغه شما نیست، ممکن است بخواهید به آن‌ها نیز توجه کنید.

اینترنت بی سیم/شبکه پاور لاین را در نظر بگیرید

تجهیزات شبکه پاورلاین شاید ساده‌ترین راه برای دسترسی به اینترنت به تمام اتاق‌های خانه شما باشد، حتی اگر دقیقا ارزان‌ترین نباشد. این آداپتورها از سیم کشی برق خانه شما برای انتقال سیگنال‌های اینترنت از روتر شما به هر اتاقی در خانه استفاده می‌کنند. در انتهای دیگر اتصال، می‌توانید در صورت نیاز یک اتصال سیمی یا بی‌سیم را راه‌اندازی کنید.

اگر می‌توانید یک آداپتور را به دیوار وصل کنید، می‌توانید از شبکه برق استفاده کنید و نیازی به سوراخ کردن دیوارها نیست. بسیاری از آداپتورها اکنون دارای سوکت در پشت هستند. بنابراین شما یک پریز برق نیاز دارید. این آداپتورها باید در اکثر خانه‌های مدرن کار کنند، اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد. قبل از این که هزینه‌های بسیاری برای این سیستم صرف کنید تا جایی که می‌توانید تحقیق کنید یا در صورت لزوم چند آداپتور را انتخاب کنید که می‌توان آن‌ها را برگرداند.

برخلاف تکرارکننده‌های وای فای، آداپتورهای پاور لاین معمولا می‌توانند سرعت را به طور مداوم بالا نگه دارند و برای اتصالاتی که سرعت مهم است مانند تلویزیون‌های هوشمند یا کنسول‌های بازی مناسب هستند. طیف وسیعی از ابزارها برای انتخاب وجود دارد. بنابراین باید بتوانید چیزی را پیدا کنید که با چیدمان ساختمان شما کار کند. همچنین لازم نیست به طور کامل به آداپتورهای پاور لاین تکیه کنید، می‌توانید آن‌ها را همراه با برخی از راه حل‌های دیگری که ذکر کردیم، استفاده کنید.

 منبع:سایت خبری سامت

انتهای پیام/

کد خبر: 1159321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =